Taxa pe viciu salta contrabanda cu 500 milioane de euro
Data publicarii: 13-11-2006Vanzarile de tigarete, bere si bauturi racoritoare ocupa primele trei pozitii in topul pietei bunurilor de larg consum, in primele opt luni din acest an, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piata AC Nielsen. Consumatorii de tigari si bere au cheltuit in primele opt luni din acest an, peste un miliard de euro, de sase ori mai mult decat au alocat pentru mezeluri si iaurt. Pentru cafea, bauturi racoritoare si apa minerala consumatorii au alocat aproape 500 de milioane de euro in aceeasi perioada.
Potrivit datelor celor mai importanti producatori de pe piata locala a tigaretelor, volumele vandute in 2005 au depasit 35-36 de miliarde de tigari - o medie de 360 de pachete de tigari anual/cap de consumator. Singura categorie de produse nealimentare prezenta in top este cea a detergentilor, cu vanzari de aproximativ 84 milioane de euro.
Analiza AC Nielsen a inclus peste 175 de categorii din piata bunurilor de larg consum - produse alimentare, bauturi si produse nealimentare - si a cuprins doar piata de retail.
Bodu confirma
Potrivit presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Sebastian Bodu, contrabanda cu tigari a crescut dupa introducerea taxei pe viciu.
"As fi vrut mai multa intelepciune in ceea ce priveste taxa pe viciu. Avem un calendar de crestere a accizelor convenit cu Uniunea Europeana si trebuie sa stim ca orice majorare de taxe duce la cresterea contrabandei", a spus recent Bodu. El a apreciat ca fenomenul este greu de controlat in conditiile in care Garda Financiara, aflata in subordinea ANAF, dispune de 1.000 de comisari in toata tara.
Citeste tot articolul in Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman