Fiscul modifica procedura de inregistrare in scopuri de TVA
Data publicarii: 23-10-2013 | AfaceriFiscul a elaborat o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA, in acord cu ultimele modificari aduse in acest an Codului Fiscal, precum si cu noile denumiri ale structurilor fiscale teritoriale, in urma procesului de reorganizare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), potrivit unui proiect de ordin publicat pe site-ul ANAF.
Prin modificarile aduse Codului Fiscal prin Ordonanta Guvernului nr.16/ 2013 au fost schimbate conditiile in care persoanele impozabile, carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA, pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA. Astfel, societatile comerciale carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA din cauza faptelor inscrise in cazierul fiscal al asociatilor pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA chiar daca nu a incetat situatia care a condus la anulare, daca asociatii respectivi nu sunt majoritari la momentul solicitarii reinregistrarii.
De asemenea, persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA din cauza nedepunerii niciunui decont de TVA pentru 6 luni/doua trimestre calendaristice consecutive pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA oricand, fara a mai exista termenul minim pentru depunerea cererii de trei luni de la data anularii.
Persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA intrucat nu au evidentiat, in deconturile de TVA depuse pentru 6 luni/doua trimestre calendaristice consecutive, achizitii de bunuri/ servicii si nici livrari de bunuri/ prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, pot solicita inregistrarea in scopuri de TVA oricand fara a mai exista termenul maxim pentru depunerea cererii de 180 de zile de la data anularii.
Totodata a fost eliminata conditia impusa persoanei impozabile de a declara ca va desfasura activitati economice cel mai tarziu in cursul lunii urmatoare celei in care a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA.
In plus, avand in vedere si masurile organizatorice adoptate recent pentru organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care s-au adus modificari denumirii structurilor fiscale teritoriale si structurii organelor de conducere ale acestora, a fost necesara modificarea denumirilor structurilor de conducere ale organelor fiscale implicate in aplicarea procedurii de reinregistrare in scopuri de TVA.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului