De ce sunt romanii nemultumiti de banci
Data publicarii: 01-10-2013 | Finante-BanciPrincipalele probleme identificate de cei mai multi dintre romani, de-a lungul timpului, in relatia cu bancile locale sunt dobanzile si comisioanele prea mari, arata un sondaj realizat de portalul de servicii financiare www.Efin.ro. Clientii s-au plans intotdeauna de costurile ridicate ale creditelor bancare si, chiar daca nu ar mai fi cazul sau costurile respective au motive clare legate de creditele neperformante, aceasta perceptie va ramane in mintea acestora multa vreme de acum incolo, sustine analistul economic Dragos Cabat, Managing Partner Efin.ro.
Pentru a le castiga increderea, 40% dintre cei chestionati au afirmat ca bancile ar trebui sa fie mai flexibile in reesalonarea ratelor la credite in caz de incapacitate de plata, in timp ce 43% sustin ca acestea ar trebui sa reduca taxele si comisioanele. 12% dintre respondenti isi doresc o mai mare transparenta in ceea ce priveste incheierea contractelor de credit/economisire, iar 5% asteapta diverse bonusuri. "Intotdeauna, clientii care au avut probleme in relatia cu banca - credite neperformante in general - au perceput bancile ca fiind inflexibile; cu siguranta insa si acestea trebuie sa faca un efort pentru a-si apropia din nou clientii, asa cum se intampla inainte de criza”, a adaugat Dragos Cabat.
Aproximativ jumatate dintre respondenti au afirmat ca in prezent colaboreaza cu doua institutii financiare, iar circa o treime colaboreaza doar cu o banca.
La intrebarea " Cat de des mergeti intr-o unitate bancara?”, 79% dintre respondenti au afirmat ca merg o data pe luna sau mai des, in timp ce 4% intra intr-o unitate bancara o data la doua luni.
Peste jumatate dintre persoanele intervievate au declarat ca sunt multumite de serviciile institutiilor financiare cu care colaboreaza in prezent (53%).
Sondajul a evidentiat faptul ca cei mai multi dintre respondenti utiliteaza foarte rar serviciul de Internet Banking al bancii cu care lucreaza. Astfel, doar 6% dintre cei chestionati folosesc Internet Banking zilnic, iar 8% de cateva ori pe saptamana. Acesta este in opinia analistilor Efin.ro si aspectul pe care bancile trebuie sa se concentreze in perioada urmatoare. Utilizarea Internet Bankingului aduce scaderi de costuri pentru banca si simplificarea operatiunilor pentru clienti. In plus, utilizand acest tip de servicii, clientii nu mai intra direct in contact cu angajatii bancilor, sustine Dragos Cabat.
Sondajul a fost realizat telefonic, in perioada 19-24 septembrie, pe un esantion de 374 de respondenti pe baza unui chestionar structurat pe 7 intrebari.
Lansat in 2009, portalul financiar Efin.ro promoveaza produsele si serviciile oferite de institutiile financiare pentru toate categoriile de beneficiari: persoane fizice, IMM-uri, companii. Portalul este administrat de Financial View Media Services SRL.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman