Cinci sfaturi pentru alegerea unei centrale termice
Data publicarii: 30-09-2013 | Diverse
- Dimensionarea corecta a sistemului de incalzire si eficienta centralei - factorii cei mai importanti
- 10% dintre romani nu se informeaza cu privire la tipul de sistem pe care urmeaza sa il achizitioneze
- Pretul nu ar trebui sa fie pe primul loc in procesul de achizitie
Apropierea sezonului rece si dorinta romanilor de a se debransa de la sistemul centralizat de incazire in favoarea unui sistem propriu, creste tot mai mult interesul pentru achizitionarea de centrale termice de apartament. Astfel, Ariston Thermo Romania, liderul pietei locale de profil, ofera o serie de sfaturi privind alegerea acesteia.
"Studiile noastre au aratat ca pretul este principalul factor ce sta la baza procesului de cumparare, in proportie de 37%. Cu toate acestea, cel mai important criteriu de care romanii ar trebui sa tina cont este evaluarea atenta a necesitatilor, dar si a caracteristicilor tehnice oferite de produs”, a declarat Catalin Draguleanu, Country Sales and Operations Manager Ariston Thermo Romania.
Potrivit afirmatiei sale, romanii trebuie, inainte de toate, sa faca o analiza a necesarului de incalzire a locuintiei tinand cont de gradul de izolare, suprafata si volumul spatiului ce urmeaza a fi incalzit, de numarul de consumatori de apa calda menajera si numarul de bai si bucatarii.
"Puterea centralei termice este determinata de aceasta analiza, acest lucru fiind foarte important deoarece, pe termen lung, este evitat riscul neplacerilor aparute ca urmare a unei cantitati prea mici de apa furnizata comparativ cu nevoile familiei. Astfel, puterea termica a centralei ar trebui sa fie direct proportionala cu dimensiunea spatiului si cu numarul de consumatori de apa calda menajera ”, a subliniat Catalin Draguleanu.
Cum aleg romanii centrala termica* |
Cum ar trebui aleasa centrala termică |
37% - pretul centralei |
Capacitatea centralei termice |
23% - eficienta, randament, consum |
Randament, eficienta si consum |
23% - marca |
Siguranta in exploatare |
11% - perioada de garantie şi post-garantie |
Sistemul de informare si de diagnoza |
2% - tara de origine |
Perioada de garantie si post garantie |
*Conform unui studiu Ariston Thermo Romania (Decembrie 2012)
Cel de-al doilea criteriu de care romanii ar trebui sa tina cont atunci cand achizitioneaza o centrala termica este randamentul si eficienta acesteia. Cum sistemul centralizat atrage de la sine facturi din ce in ce mai ridicate, instalarea unui sistem propriu de incalzire are si rolul de a reduce costurile lunare.
"In acest moment, 23% dintre clienti aleg centrala termica in functie de randamentul si eficienta acesteia, iar procentul este in continua crestere. In plus, tot mai multi dintre romani opteaza pentru centralele termice in condensare ce au o eficienta mult mai ridicata si asigura o reducere a consumului de gaz cu pana la 35%”, a mai spus reprezentantul companiei.
Un alt aspect deosebit de important care trebuie luat in calcul la achizitionarea unei centrale termice este si siguranta in exploatare: evacuarea corespunzatoare a gazelor arse sau protectia la inghet si la lipsa apei din instalatie. In acest sens, este recomandat sa nu se opteze pentru produse ale caror functii nu sunt atent studiate si care pot aduce probleme pe termen lung.
Sistemul de informare si de diagnoza al centralei termice reprezinta un alt factor ce trebuie luat in considerare. Astfel, este recomandata alegerea unei centrale care sa aiba integrat un sistem de informare si de diagnoza ce face posibila verificarea constanta a starii de functionare. Acest lucru este extrem de folositor atat utilizatorului, cat si instalatorului care monteaza centrala sau tehnicianului care executa lucrari de revizie si intretinere. In plus, orice problema poate fi detectata in cel mai scurt timp, asigurand o viteza mult mai mare in remedierea acesteia.
Nu in ultimul rand, un criteriu esential in alegerea unui aparat de incalzire este si perioada de garantie. Cum durata de viata a unei centrale termice de apartament depaseste, in medie, 10 ani este foarte important ca atat serviciul de garantie, cat si cel de post-garantie, sa fie asigurate de catre firme specializate.
"In acest moment, perioada de garantie este pe primul loc in decizia de achizitie pentru 7% dintre cumparatori, iar procentul este in continua crestere. Tocmai din acest motiv Ariston Thermo Romania a lansat o noua gama de centrale termice - Evo, ce beneficiaza de o perioada de garantie extinsa la 5 ani pana la 31 octombrie. In plus, in cei 15 ani de prezenta pe piata romaneasca, Ariston a dezvoltat o retea de peste 200 de Centre de Asistenta Tehnica, la nivelul intregii tari, care asigura si livreaza piese de schimb in cel mai scurt timp posibil”, a adaugat reprezentantul companiei.
Studiile Ariston au mai aratat ca aproximativ unul din doi romani ia decizia finala de achizitie direct in magazin, avand insa deja stabilite principalele functii de care trebuie sa dispuna centrala termica. Aproximativ 40% dintre cumparatori fac cercetari amanuntite si decid inca de acasa ce produs vor sa cumpere.
"Exista, conform studiului nostru, si un procent de cca. 10% dintre romani care nu se informeaza deloc despre caracteristicile centralei termice si fac alegerea direct la raft. Acesta nu este insa un comportament dezirabil, consumatorii avand nevoie sa stie din timp de ce tip de produs au nevoie si care se potriveste locuintei lor avand in vedere ca le va asigura confortul pentru urmatorii 10 ani”, a incheiat reprezentantul Ariston Thermo Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman