Noile parcaje din Bucuresti costa lunar cit rata la masina
Data publicarii: 09-11-2006In cazul acestora din urma, tariful este estimat la minimum un euro pe ora. Ceea ce inseamna ca cei care lucreaza in centru vor trebui sa plateasca intre 160 si 200 de euro pe luna, adica la fel ca rata lunara pentru o masina populara. "Am estimat tariful la un euro pe ora, dar el va fi stabilit dupa ce se vor incheia parteneriatele publice-private pentru construirea parcarilor. Pretul va reflecta costurile de realizare a unui loc de parcare", ne-a explicat Gheorghe Udriste, directorul Directiei de Transport si Sistematizarea Circulatiei din cadrul PMB.
Investitie de 27.000 de euro pe un loc
Conform indicatorilor tehnico-economici, construirea unui singur astfel de loc de parcare va costa in medie 27.000 de euro. "O asemenea investitie se recupereaza in aproximativ 25 de ani. Avind in vedere ca o sa fie parteneriat public-privat, investitorii nu se vor arata interesati daca nu vor avea profit", ne-a explicat Eugen Pirpiliu, seful Comisiei de Transport din Primaria Capitalei. Cei care isi vor parca masina intr-o parcare de suprafata vor scoate din buzunar mai putin de un euro, potrivit lui Eugen Pirpiliu, exemplu fiind parcarile de suprafata administrate de firma Dalli. Stationarea masinii timp de o ora costa intre 1,5 si 2 lei. Totodata, un abonament lunar costa intre 220 si 300 de lei. Cei care detin mai multe locuri de parcare au reducere de 20%.
In prezent exista 3.000 de locuri administrate de firma Dalli, 300 de locuri de parcare aflate in zonele periferice ale Bucurestiului, care sint administrate de firma Prestari Servicii, si cele 1.300 de parcari aflate in domeniul privat al Primariei Capitalei.
14.000 de noi locuri de parcare
Municipalitatea vrea sa construiasca 22 de parcari, dintre care 16 subterane, in zonele cele mai aglomerate din Capitala. Intre 2008 si 2010 vor fi terminate 14.000 de locuri de parcare. "Constructia acestor parcari va rezolva o parte din problema traficului. In prezent, pe majoritatea arterelor de circulatie cu patru benzi se folosesc doar doua, pe celelalte fiind parcate masini", a explicat Adriean Videanu, primarul general al Capitalei.
Parcarile subterane vor fi construite in parteneriat public-privat. Primaria ofera terenul, iar investitorul construieste parcarea din banii proprii.
10 milioane pe zi, pentru parcare ilegala
Masinile parcate neregulamentar in centrul si pe arterele principale ale Capitalei vor fi ridicate, pentru recuperarea lor soferii urmind sa plateasca 1.000 de lei pentru o zi de depozitare. La aceasta taxa se adauga cheltuielile de ridicare si transport, plus o amenda, al carei cuantum urmeaza sa fie stabilit de catre municipalitate. Cei care isi vor parca masina ilegal in zonele periferice ale Bucurestiului vor scapa, la prima abatere, doar cu o amenda.
Banii luati prin SMS
Taxa de parcare va putea fi platita cu ajutorul unui SMS transmis prin telefonul mobil, in care vor fi specificate numarul de inmatriculare al masinii si durata de stationare. Sistemul ar putea fi aplicat incepind cu anul viitor, potrivit ministrului Comunicatiilor, Zsolt Nagy (foto). Taxa de parcare va fi inclusa in factura lunara a telefonului mobil. In plus, tot prin SMS, soferul va fi avertizat cu 5-10 minute inainte sa-i expire timpul de parcare. Ministrul a mentionat ca sistemul a fost introdus in mai multe tari europene, printre care Austria, Croatia, Slovenia si Ungaria, pe baza unui parteneriat public-privat intre autoritatile locale, operatorii de telefonie mobila si firmele care administreaza parcarile. In Romania, proiectul va fi aplicat, intr-o prima faza, in 20 de orase si va fi parteneriat public-privat.
Cum parcam prin Europa
Statele UE au gasit deja diferite solutii pentru problema parcajelor. In general, un loc de parcare in metropolele europene costa intre 1 si 3 euro/ora.
Cetatea eterna, de pilda, are o problema, daca nu eterna, cu siguranta mare: fiecare nou primar vine cu proiectul lui in materie de parcaje. Zilele trecute, primarul Romei, Valter Veltroni, a prezentat Consiliului Local planul parcajelor din Roma pe perioada 2006-2008. Documentul prevede circa 25 de mii de noi locuri de parcare, impartite in 60 de parcaje.
Primele cartiere in care vor incepe lucrarile vor fi cele care sufera cel mai mult din lipsa locurilor de parcare - Parioli si Prati. Planul cuprinde un evantai de solutii: stationarea prin rotatie nocturna si diurna sau pe perioada limitata, oferte de vinzare a terenurilor care se preteaza la utilizarea ca parcaje catre rezidenti. Nu lipsesc parcajele subterane, realizate prin finantarea pe proiect. In prezent, o ora de parcare publica este taxata cu un euro. In parcajele private, tarifele variaza, fiind de multe ori duble fata de cele publice.
Citeste tot articolul in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani