Cu internet banking nu stam la coada si platim comisioane mai mici
Data publicarii: 07-11-2006Raspunzand nevoilor omului modern pentru care drumul la banca inseamna pierdere de timp si de bani, institutiile bancare au lansat o serie de servicii financiare, accesibile prin intermediul Internetului sau telefonului mobil. Internet Banking-ul este unul dintre aceste servicii, destul de putin folosit in Romania, cu doar 150.061 de utilizatori in al doilea trimestru al anului 2006, conform statisticilor publicate de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI).
Ce este Internet Banking-ul
Internet Banking-ul este produsul de Internet al unei banci prin intermediul caruia se efectueaza operatiuni bancare on-line, de la distanta. Un astfel de serviciu permite accesul intr-un mod rapid si sigur la contul deschis la respectiva banca, dand posibilitatea realizarii unor operatiuni bancare diverse. Internet Banking-ul este disponibil 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana. Oriunde si oricand se poate accesa serviciul de Internet Banking, bancile cunoscund astfel o extindere virtuala a retelelor teritoriale.
In Romania, instrumentele de plata cu acces la distanta, de tipul Internet Banking, Home Banking sau Mobile Banking, sunt avizate de catre MCTI. Incepand cu data de 1 aprilie 2006 au fost avizate instrumentele de plata la distanta oferite de 25 de banci, avizele fiind valabile pana la 1 aprilie 2007.
Ce beneficii ofera Internet Banking-ul
Internet Banking-ul reprezinta o forma evoluata a relatiei unui client cu o banca. Clientul isi poate administra de la distanta banii, indiferent de ora sau de locul in care se afla. Un calculator si o conexiune la Internet permit accesul la un serviciu bancar care aduce atat economie de timp, cat si de bani. Pentru a incuraja folosirea Internet Banking-ului, bancile percep comisioane mai mici, reducerile fiind si de 50% fata de valorile practicate la ghisee.
Ce operatiuni se pot face prin Internet Banking
Internet Banking-ul permite efectuarea unei game foarte mari de operatiuni. Numarul tranzactiilor inregistrate in al doilea trimestru al anului 2006 in Romania a fost de peste 4 milioane. Operatiunile disponibile prin Internet Banking sunt platile in lei sau in valuta. Ratele la credit sau leasing, facturile de telefon, gaz sau de electricitate se pot achita fara stres si aglomeratie, banca putand fi imputernicita sa le plateasca in mod automat. Cu ajutorul Internet Banking-ului se realizeaza alimentarea cardului, vanzarea-cumpararea de valuta, constituirea sau desfiintarea depozitelor, verificarea soldului si a tranzactiilor de pe conturi. Clientii au posibilitatea de a face plati intra sau interbancare, transferuri intre conturile proprii, serviciul oferind posibilitatea unor programari pentru plati automate sau repetitive.
Angajatorii gasesc in Internet Banking una dintre cele mai rapide modalitati de virare a salariilor in conturile de card. Accesul la Internet Banking faciliteaza consultarea dobanzilor sau a ratelor de schimb valutar practicate de banca respectiva. Toate operatiunile sunt facute in timp real printr-un instrument de plata fara numerar. Intregul istoric al activitatii online poate fi vizualizat pentru un control mult mai strict al banilor. Utilizatorii de Internet Banking au in permanenta acces la informatiile legate de conturi. Pentru orice problema, bancile care au disponibil serviciul Internet Banking acorda asistenta non-stop.
Cum devii utilizator de Internet Banking
Pentru a intra in randul celor care deruleaza operatiuni bancare printr-un simplu click trebuie sa respectati o anumita procedura. Internet Banking-ul este accesibil celor care au cel putin un cont curent deschis la banca respectiva.
Pentru inceput este necesar sa completati o fisa de configurare a serviciului si sa incheiati un contract pentru serviciul Internet Banking. In acest contract sunt specificate conturile care vor fi accesate prin Internet Banking. Veti primi un user si o parola, in timpul primei autentificari solicitandu-se schimbarea codului de utilizator si a parolei initiale. Veti avea posibilitatea sa optati pentru un cod de utilizator si o parola preferata.
Bancile va pun la dispozitie si versiuni "demo" ale aplicatiei, cu scopul de a oferi o imagine cat mai exacta a operatiunilor ce se pot desfasura cu ajutorului acestui serviciu financiar.
Cateva dintre cerintele impuse de banci pentru activarea Internet Banking-ului
Pentru a deveni client Raiffeisen Online trebuie sa va numarati printre clientii Raiffeisen Bank. Aceasta inseeamna ca detineti deja cel putin un cont curent si un card de debit activ. Semnarea contractului de activare a serviciului se poate face la oricare dintre unitatile bancii.
Serviciul Online B@nking de la HVB Tiriac Bank va fi activat in urma semnarii unui contract la oricare dintre sucursalele bancii. Clientul va specifica si conturile ce vor fi accesate cu ajutorul acestui serviciu. La HVB Tiriac Bank se impune constituirea unei garantii de 20 EUR pentru DIGIPASS, un dispozitiv cu ajutorul caruia se garanteaza siguranta si sunt personalizate operatiunile online. Banca se angajeaza sa returneze garantia in momentul in care ii inapoiati dispozitivul primit.
Banca Transilovania ofera posibilitatea clientilor sai de a aplica pentru serviciul BT 24, un contract si o fisa de configurare fiind documentele necesare. Acestea se depun la orice unitate a bancii de unde se vor ridica doua plicuri securizate ce contin datele confidentiale de autentificare. Intr-un plic se vor afla ID-ul si PIN-ul, iar in cel de-al doilea parola.
Taxe si comisioane
Comisioanele pentru transferurile efectuate prin intermediul Raiffeisen Online sunt cu pana la 50% mai mici decat la unitatile bancii. Pentru a avea acces la Raiffeisen Online se plateste un abonament lunar de 1 EUR. Banca nu percepe niciun comision pentru transferurile intre conturi proprii si nici pentru platile intrabancare in valuta. Platile intrabancare in lei sunt taxate cu 1 RON, iar pentru platile interbancare se platesc 3,1 RON, indiferent de volumul sumei transferate. Accesarea servicilului de plati directe catre furnizori este taxata cu 1,5 RON, pentru fiecare plata efectuata.
La Banca Transilvania se plateste pentru serviciul de Internet Banking, BT 24, un abonament lunar de 2,5 RON. Comsioanele sunt cu 10% mai mici decat cele practicate la ghiseele bancii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani