Marile magazine ANGAJEAZA MASIV. Peste 12.000 de locuri disponibile
Data publicarii: 09-08-2013 | HR/Cariere
In prima jumatate a anului, cei mai activi comercianti de pe piata locala au fost Kaufland (a carui retea a ajuns la 85 de magazine), Mega Image (232 magazine Mega Image si Shop&Go), Profi (165 de magazine in formatele Profi City si Profi Mall), Lidl (160 de magazine) si Carrefour Express (27 magazine), potrivit celui mai recent studiu realizat de CBRE Romania.
Marele retail se face si mai mare "in cautarea profiturilor viitoare”, are Bogdan Belciu, partener la PwC, o prima explicatie pentru ritmul alert cu care se extind acum retailerii. (Comerciantii de produse alimentare si non-food, plus cei de fashion, au programate sa deschida, in 2013, aproape 300 de noi unitati). Dar, atrage Belciu atentia, nu inseamna ca piata nu va trece, anul acesta, prin niste schimbari semnificative.
De asemenea, magazinele operate direct de companii precum Inditex, H&M, Takko si Deichman si-au continuat expansiunea in Romania, inregistrand cresteri incurajatoare. In schimb, anumite branduri internationale - precum francizele Debenhams, Springfield, La Senza si Nine West - si-au incetat operatiunile in Romania in primul semestru, in timp ce altele si-au schimbat francizatul (Women Secret, Aldo). Singura marca internationala nou intrata pe piata locala a fost Intimissimi.
"Retailerii online precum eMAG sau Fashion Days au inregistrat cresteri importante si vor continua sa-si consolideze prezenta in piata, mai ales prin marketing si printr-o politica de preturi reduse. De asemenea, unii comercianti de online, precum Bebe Tei si ErFi, au decis sa-si deschida magazine traditionale pentru a atrage cat mai multi clienti”, a declarat Luiza Moraru, sefa departamentului de retail al CBRE Romania.
Criza trece, retailul ramane
Investitiile de acum, crede consultantul, "pregatesc companiile pentru capitalizarea sustinuta si capturarea potentialului pietei din perioadele urmatoare de avant economic". Miza este castigarea consumatorilor de proximitate, o goana in care marele retail a pornit deja. De pilda, Metro Cash&Carry a lansat, in 2012, un nou concept de magazin pentru micii comercianti independenti din comertul traditional, e vorba de franciza "La Doi Pasi”. Exemplul Metro nu e unul singular; si Carrefour, Mega Image sau Profi opereaza magazine de proximitate.
Integral in Capital.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani