Autostrada incepe in martie
Data publicarii: 03-11-2006
Potrivit oficialului, cele trei tronsoane care vor face legatura intre Ploiesti si Brasov vor fi construite in sistem Design-Build-Operate (DBO), cei care vor cistiga licitatiile urmind sa asigure proiectarea, constructia si operarea tronsoanelor. Pentru primele doua, constructorii se vor ocupa doar de proiectarea si constructia lor.
Banii inainte
"Ar fi existat si posibilitatea ca aceste firme sa finanteze construirea tronsoanelor si dupa aceea noi sa platim, dar aceasta este solutia cea mai scumpa, pentru ca ei isi vor face niste evaluari ale riscurilor si vor veni cu preturi mari. Prefer sa dam noi banii de unde o sa-i gasim, fie din fonduri de la buget, fie imprumuturi comerciale sau bani de la institutii internationale", a precizat Radu Berceanu.
La inceputul lunii septembrie, consortiul condus de Euroconstruct a cistigat licitatia pentru construirea tronsonului Bucuresti-Ploiesti al autostrazii Bucuresti-Brasov, cu o oferta de 200 de milioane de euro.
Consortiul format din cele patru firme romanesti a cistigat competitia cu firma austriaca Strabag, cu Vinci si cu firma ungara Vegyepszer, deoarece a oferit cel mai mic pret. Tronsonul Bucuresti-Ploiesti are o lungime de 60 de kilometri.
Se termina in 2009
Lucrarile vor incepe efectiv in luna martie a anului viitor si se vor termina in 2009. Primii 19,5 km ai autostrazii nu au fost inca licitati din cauza unor probleme legate de achizitia terenurilor, autoritatile fiind nevoite sa schimbe traseul autostrazii pe aceasta portiune.
Autostrada Bucuresti-Brasov va fi impartita pe cinci tronsoane. Lucrarile sint estimate la 1,6 miliarde de euro, banii urmind sa fie alocati din surse bugetare.
Incepe din strada Petricani
Traseul autostrazii incepe din strada Petricani, de la kilometrul 0+000, din sectorul 2 al Capitalei, inaintea intersectiei cu calea ferata Bucuresti-Constanta si continua cu pasajul Petricani, peste calea ferata dubla Bucuresti-Constanta.
Pentru constructia tronsonului Bucuresti-Ploiesti vor fi expropriate mai multe terenuri de pe teritoriul localitatilor Moara Vlasiei, Snagov, Gruiu, Balta Doamnei, Gherghita, Draganesti, Rifov, Dumbrava, Berceni si Ploiesti. Valoarea despagubirilor ajunge la 5,650 milioane de lei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des