Jumatate din piata asigurarilor se clatina
Data publicarii: 10-06-2013 | Finante-BanciMotoarele pietei asigurarilor dau semne serioase de oboseala. Rascumpararile premature macina profiturile asiguratorilor de viata, in timp ce societatile care vand polite RCA sunt sufocate de daunele tot mai mari
Polita RCA, obligatorie prin lege, si asigurarile de viata, necesare in zeci de situatii, inclusiv la contractarea unui credit, au fost si au ramas principalele generatoare de vanzari pentru societatile de asigurare din Romania. La finele lui 2012, mai bine de 48% din valoarea totala a primelor brute subscrise in Romania proveneau din cele doua linii de asigurare. Daca mai punem la socoteala si faptul ca majoritatea clientilor au contact cu firmele de asigurari si aud de produsele acestora doar pentru ca legea RCA ii obliga sa intre in contact cu aceste societati, ne putem face o idee asupra importantei celor doua segmente. Un colaps al vanzarilor de polite de viata sau de RCA ar echivala cu o prabusire definitiva a intregii piete.
Cele doua linii de asigurare se afla astazi intr-un moment crucial, dupa cum arata cifrele si dupa cum recunosc chiar actorii din piata consultati de Capital. Cea mai mare problema a asiguratorilor de viata: cresterea fulminanta a rascumpararilor inainte de termen si lipsa unor stimulente fiscale pe modelul consacrat in majoritatea tarilor europene.
Durerea celor 13 societati autorizate sa vanda RCA in Romania: explozia daunelor morale acordate de instante familiilor victimelor din accidente rutiere, alaturi de frecventa foarte mare a daunelor (cea mai mare din Europa). Problema majora este ca, avand in vedere veniturile mici ale romanilor, dar si lipsa unei traditii in domeniu, societatile de asigurare nu au ce pune in locul politelor clasice. Reusesc cu greu sa compenseze pierderile din cele doua zone fierbinti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului