De ce nu se scumpeste polita RCA nici in 2013
Data publicarii: 17-04-2013 | Finante-Banci
Pe piata RCA, pretul face diferenta. La aceasta concluzie au ajuns anul trecut si cateva dintre societatile care blamau "preturile de dumping". Anii de pierderi le-au convins, se pare, sa-si schimbe abordarea
De mai bine de trei ani, in Romania se vorbeste constant despre cresterea iminenta si substantiala a preturilor pe care soferii le platesc pentru asigurarea RCA. In realitate insa, in niciunul dintre acesti ani nu am avut de-a face cu un asemenea fenomen, iar evolutiile din 2012 par sa confirme faptul ca, in tara noastra, pretul este singurul care dicteaza. Prima medie incasata anul trecut de cei mai importanti noua asiguratori RCA membrii ai Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR) a scazut la doar 487 de lei, de la 573 de lei in 2011. Unele societati de asigurare au operat reduceri de peste 40% ale preturilor, iar impactul asupra vanzarilor si, pana la urma, asupra gradului de profitabilitate al politelor RCA nu a intarziat sa apara. In cazul celor doua societati de asigurare fruntase in ceea ce priveste scaderea preturilor, rata daunei (raportul dintre indemnizatiile brute platite si primele brute castigate, care arata si cat de profitabila este o linie de asigurare) a scazut substantial de la peste 100% (valoare care indica pierderi, platile fiind mai mari decat vanzarile) la aproximativ 80%. De altfel, anul trecut, doar trei societati de asigurare, din cele noua importante, au vandut RCA mai scumpa, dupa cum arata datele UNSAR.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman