Campania de relansare a Cafenelei Vechi, nominalizata la Sabre Awards 2013
Data publicarii: 16-04-2013 | Media
Proiectul semnat de People se afla printre cele mai bune 5 campanii de PR din Europa la categoria Food Services
Campania de relansare a Cafenelei Vechi, semnata de People Public Relationships Agency, a fost nominalizata la editia de anul acesta a Sabre Awards, cel mai important festival european de PR. Proiectul se afla printre cele mai bune 5 campanii de PR la categoria Food Services, alaturi de nume precum STARBUCKS, SUBWAY UK & Ireland, McDonald's si JUSTEAT. In implementarea campaniei, echipa People a colaborat cu agentia de advertising Gavrila si Asociatii pentru componenta de creatie.
"Ne bucura faptul ca, dupa ce am repus Cafeneaua Veche pe harta Bucurestiului, acest superb loc plin de istorie a fost pus si pe harta Europei, prin intermediul nominalizarii la cel mai important festival de PR de pe Continent”, a declarat Tudor Daescu, Managing Partner la People.
Ideea de a relansa Cafeneaua Veche a luat nastere intr-un context neasteptat: proprietarii restaurantului italienesc Vecchio 1812 aveau nevoie de o campanie de PR pentru a creste notorietatea acestuia si numarul de clienti pentru serile din timpul saptamanii. In amenajarea restaurantului fusese investita o suma considerabila, dupa achizitionarea cladirii care il gazduia, declarata monument istoric. Momentul perfect pentru a debuta campania era chiar aniversarea de 1 an de la deschidere.
People a initiat un research care a scos la iveala faptul ca aniversarea de 1 an a Vecchio 1812 coincidea cu cea de 200 de ani a Cafenelei Vechi, cea mai veche cafenea atestata documentar in Bucuresti, care se aflase chiar in cladirea restaurantului. Istoricii cu care agentia a colaborat au confirmat faptul ca in aceeasi cladire de pe Strada Covaci 16 se intalnisera de-a lungul timpului nume de seama din cultura si politica romaneasca a ultimelor doua secole.
Pentru a sarbatori aceasta cifra rotunda, Cafeneaua Veche a fost relansata prin intermediul unei campanii de comunicare ce includea PR, social media si creatie. Pe langa coordonarea si implementarea strategiei de comunicare, echipa People a avut rolul unui adevarat consultant de business, planificand fiecare detaliu al relansarii, pentru a aduce la viata intr-un mod cat mai realist atmosfera de altadata a celei mai vechi cafenele din Bucuresti. Meniul restaurantului italienesc Vecchio 1812, aflat in aceeasi cladire istorica a Cafenelei Vechi, a fost schimbat pentru a cuprinde preparate din zonele care au influentat cel mai mult cultura si gastronomia romaneasca: Grecia, Turcia sau Franta. Interiorul cafenelei a fost reamenajat, integrand piese de mobilier vechi si valoroase, reconditionate.
Campania a debutat cu un teasing sub sloganul "Toate-s vechi si noua toate”; pentru a recrea atmosfera boema a Cafenelei Vechi, au fost readuse la viata, prin intermediul unor conturi de Facebook, cei mai plini de "glamour” oaspeti care i-au trecut pragul de-a lungul celor doua secole de existenta: Mihai Eminescu, Maria Tanase, Constantin Brancusi, Misu Vacarescu Claymoor sau Lisette Verea. Aceleasi personaje au devenit si "protagonistele” noilor meniuri si au "semnat” invitatiile trimise catre presa cu ocazia evenimentului de relansare. Media kit-ul campaniei a fost un alt punct de creativitate al campaniei: cu ocazia redeschiderii Cafenelei Vechi, ziarul "Timpul”, pentru care Eminescu obisnuia sa scrie chiar din cladirea vecina acesteia, a fost re-editat intr-o maniera proprie, servind in acelasi timp drept comunicat de presa intr-o forma nemaiintalnita pana acum.
Proiectul de relansare a Cafenelei Vechi a fost coordonat de catre echipa People, care a oferit consultanta strategica si de business, alaturi de implementarea a campaniei de comunicare. Agentia Gavrila si Asociatii a gestionat componenta de creatie pentru elemente precum meniurile, sau re-editarea ziarului "Timpul”.
"Am aflat cu deosebit entuziasm despre nominalizarea la Sabre Awards a campaniei realizata impreuna cu prietenii nostri de la People pentru relansarea alesulul loc Cafeneaua Veche”, spune Iulian Fecioru, Copywriter la Gavrila si Asociatii. "Ne bucuram ca reunirea cu parfum retro la aceeasi masa a unor ilustre nume romanesti ca Eminescu, I.L. Caragiale, Maria Tanase & Co. a atras aprecierea internationala. Vom mentiona aceasta realizare in urmatorul numar din relansatul ziar «Timpul»”.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des