O romanca ii 'vinde' pe francezii de la Carrefour
Data publicarii: 30-10-2006
"In "Capital" am citit anuntul de recrutare. Am avut un dram de noroc pentru ca am reusit sa trimit CV-ul in exact ultimul minut acceptat. A urmat o perioada de proba de sase luni, in care am lucrat ca un sportiv de performanta", isi aminteste perioada de pionierat in companie.
La 25 de ani, devenea cel mai tanar director de marketing al grupului Carrefour, pe o piata ce nu cunostea inca mecanismele comertului modern. "Francezii au crezut in tinerii romani, i-au adus in pozitii-cheie si i-au lasat sa inoveze".
Dupa aceasta filosofie implementata de sefii de la Paris, si-a format o echipa la fel de tanara ca ea. Ratiunile sunt simple: industria are nevoie de oameni creativi si rezistenti la stres.
Cu toate ca incearca sa-i adune pe cei mai buni oameni din domeniu, nu intotdeauna ii nimereste pe cei mai corecti. "Mi se intampla cateodata sa ratez un deadline pentru ca in echipa cineva nu preda un proiect la timp. La limita, ajung sa concediez pe motive de incorectitudine si superficialitate", adauga seful de marketing al retailerului.
Au invatat-o afaceri
Daca CV-ului ei a ajuns pe masa Carrefour datorita unui bun "timing", a convins in fata francezilor datorita trecutului. A studiat economia la Universitatea Bordeaux.
Despre sistemul de invatamant francez nu are decat cuvinte de lauda: a invatat-o sa fie corecta in afaceri si creativa in planuirea strategiilor de marketing. Nu in ultimul rand, a invatat-o ce inseamna comertul modern si, in particular, cel francez.
Dupa cum recunoaste, a ajuns pe lista scurta a potentialilor angajati ai retailerului francez si pentru ca era familiarizata cu felul lor de a face afaceri.
Si-a continuat studiile in Romania, cu un MBA in gestiunea afacerilor la ASE. Este convinsa ca studiile in economie sunt necesare pentru a ajunge un bun manager, insa nu sunt suficiente. "Pentru un manager de top este necesar sa urmeze un MBA. Nu pentru ca acestea sunt tendintele, ci pentru ca instinctul singur nu te face un om de afaceri foarte bun".
A dat opera pe rafturi
Inainte de a ajunge la Carrefour a lucrat, pe rand, ca asistent, apoi ca manager de brand si director comercial si de marketing pentru o companie ce familiariza piata romaneasca cu marci celebre de cosmetice si parfumuri frantuzesti.
"O meserie care imi venea manusa", recunoaste Andreea Mihai, si la care s-ar intoarce oricand daca nu ar exista jobul la Carrefour. Proiectul propus de francezi a fost insa mult mai atragator pentru ca avea sansa de a incepe o afacere de mari proportii practic de la zero, dupa o reteta franceza, insa recreata de o echipa romaneasca.
"Am inceput in 2000 intr-o echipa de nici 30 de oameni. Acum avem aproape 5.000 de angajati si am vazut cum lantul a crescut la sapte magazine", rezuma Andreea Mihai ultimii sase ani la Carrefour.
Pana sa ajunga in industria cosmetica si apoi in cea de retail a lucrat inca din primii ani de facultate intr-o banca din Franta. Tot in facultate a facut contabilitate pentru o scoala de muzica din Franta, desi la fel de bine ar fi putut lucra ca profesor de muzica. A ramas cu picioarele pe pamant si a dat meseria de soprana, la care visa in copilarie si pe care a practicat-o 12 ani, pe afacerile intr-o multinationala.
Citeste tot articolul in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii