Cat au castigat brokerii imobiliari in 2012
Data publicarii: 27-03-2013 | Imobiliare
Numarul tranzactiilor imobiliare incheiate prin intermediul brokerilor a crescut anul trecut, desi aproape pentru un sfert dintre cei care intermediaza achizitiile de locuinte au fost luni in care nu au incasat niciun ban, iar castigul minim s-a redus la 500 de euro.
"Anul 2012 a fost unul al contrastelor pentru brokerii imobiliari: clientii au incheiat mai multe tranzactii prin intermediul unui broker, dar au fost si luni in care agentii nu au incasat niciun comision. Daca 36% dintre brokeri au reusit sa incheie tranzactii cu 1-2 din 10 clienti cu care au efectuat vizionari, in decurs de numai un an, s-a dublat aproape ponderea brokerilor care au reusit sa incheie tranzactii cu jumatate dintre prospectii avuti, de la 5% la 9%", arata concluziile studiului "Piata brokerilor imobiliari", lansat miercuri de Asociatia Brokerilor Imobiliari (ABI).
Cercetarea a fost realizata pe piata imobiliara rezidentiala din Bucuresti.
Anul 2012 a adus de asemenea o scadere a veniturilor minime inregistrate de brokerii imobiliari, astfel ca putin peste 30% au raportat castiguri minime de 500 euro, fata de 46% in 2011. In ceea ce priveste venitul mediu lunar, 75% dintre brokeri castiga sume incepand cu 750 euro, dar s-a redus de la 30% la 19% ponderea celor cu venituri de cel putin 1.500 euro.
Totodata, in 2012 a scazut procentul brokerilor care au inregistrat un venit mediu lunar de peste 1.000 euro, de la 53% (in 2011) la 45%. In aceste conditii, cea mai mare cota de piata in privinta castigurilor medii o detin cei care au inregistrat lunar venituri intre 750 si 1.000 euro lunar, 1 din 3 brokeri intrand in aceasta categorie.
Scaderea veniturilor a avut loc cu toate ca anul trecut a fost inregistrata o crestere a activitatii fata de anul anterior. Potrivit ABI, numarul vizionarilor zilnice ale brokerilor imobiliari a crescut, astfel ca 13% dintre ei au avut cel putin doua vizionari intr-o zi, fata de 10% in 2011, iar jumatate dintre agenti au avut intre una si doua vizionari pe zi.
Daca in 2011 doar 67% dintre ei reuseau sa incheie tranzactii cu cel putin 1 din 10 clienti, in 2012 peste 80% ating cel putin acest target. Procentul celor care nu reusesc sa incheie tranzactii nici macar cu un sfert dintre clientii cu care au vizionat imobilul a scazut in doar un an de la 64% la 54%.
Studiul mai arata ca peste jumatate dintre brokerii imobiliari (54%) nu au intampinat probleme cu primirea comisionului din partea clientului, mai putin de 1 din 10 clienti evitand plata serviciilor de consultanta imobiliara.
Pe de alta parte, studiul a relevat o crestere a atentiei clientilor cand vine vorba de achizitia de locuinte. Astfel, un client are nevoie de mai multe vizionari pentru a lua o decizie, aproape 60% participand la un numar de vizionari cuprins intre 5 si 10. Fata de 2011, procentul celor care au nevoie de mai mult de 10 vizionari pentru a achizitiona o locuinta a crescut de 4 ori.
Clientii agentilor imobiliari raman, la fel ca in 2011, mai degraba femeile decat barbatii, 54% dintre clienti fiind de sex feminin.
In ceea ce priveste previziunile pentru acest an, 70% dintre brokerii imobiliari estimeaza un nivel superior de tranzactionare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman