Cum depui o plangere la Consiliul Concurentei?
Data publicarii: 27-10-2006Pentru a transmite Consiliului Concurentei o plangere trebuie elaborat un document, denumit formular, prezentat in Anexa la Regulamentul mentionat si care poate fi accesat si pe site, la adresa www.consiliulconcurentei/informatii utile/modele de formulare. Comunicarea informatiilor cuprinse in acest formular reprezinta o conditie pentru ca o plangere sa fie considerata ca atare si in consecinta admisa.
Informatiile ce trebuie transmise Consiliului Concurentei prin formular se refera la: partile implicate; detalii despre presupusa incalcare a legii si probe; rezultatul scontat ca urmare a depunerii plangerii; interesul legitim in calitate de autor al unei plangeri; specificarea demersurilor efectuate in fata unei autoritati administrative si/sau daca un proces a fost intentat in fata instantelor judecatoresti pentru aceleasi motive sau pentru motive asemanatoare; declaratie pe propria raspundere ca informatiile cuprinse in acest formular sunt in intregime date cu buna credinta.
Plangerea astfel intocmita se depune la registratura Consiliul Concurentei, la sediul sau din Piata Presei Libere nr. 1, Corp D1, parter, sector 1, Bucuresti.
In situatia in care adresa inaintata autoritatii de concurenta nu contine toate informatiile prevazute de formularul anexa la regulamentul mentionat, acestea sunt retinute de Consiliul Concurentei si pot constitui elemente de pornire in declansarea unor investigatii, atunci cand este cazul.
Potrivit Legii Concurentei, practicile anticoncurentiale sunt reprezentate de "orice intelegeri exprese sau tacite intre agentii economici sau asociatiile de agenti economici, orice decizii luate de asociatiile de agenti economici si orice practici concertate, care au ca obiect sau pot avea ca efect restrangerea, impiedicarea sau denaturarea concurentei pe piata romaneasca sau pe o parte a acesteia". De asemenea, este interzis abuzul de pozitie dominanta, definit ca "practica comerciala anticoncurentiala in care, o firma detinand o pozitie dominanta, se poate angaja pentru a-si mentine sau consolida pozitia pe piata".
Consiliul Concurentei doreste sa incurajeze cetatenii si agentii economici sa i se adreseze, ca autoritate publica abilitata, pentru a sesiza posibilele incalcari ale regulilor de concurenta. Persoanele fizice sau juridice trebuie sa inteleaga rolul Consiliului Concurentei in mentinerea functionala a economiei de piata, modalitatile prin care functioneaza acesta si scopul aplicarii cu consecventa a regulilor de concurenta: crearea si dezvoltarea unui mediu concurential care sa protejeze consumatorii, astfel incat acestia sa poata beneficia de avantajele pe care le ofera o concurenta corecta. De asemenea, agentii economici trebuie sa fie informati si sa cunoasca modalitatile prin care pot fi protejati de legislatie in cazul in care ar putea fi victime ale unor practici anticoncurentiale.
Avand un rol de "paznic al economiei de piata", Consiliul Concurentei vegheaza permanent la respectarea regulilor concurentiale si intervine atunci cand anumite acte sau fapte pot conduce la eliminarea sau denaturarea semnificativa a concurentei pe piata romaneasca sau pe o parte a acesteia.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului