Cum depui o plangere la Consiliul Concurentei?
Data publicarii: 27-10-2006
Pentru a transmite Consiliului Concurentei o plangere trebuie elaborat un document, denumit formular, prezentat in Anexa la Regulamentul mentionat si care poate fi accesat si pe site, la adresa www.consiliulconcurentei/informatii utile/modele de formulare. Comunicarea informatiilor cuprinse in acest formular reprezinta o conditie pentru ca o plangere sa fie considerata ca atare si in consecinta admisa.
Informatiile ce trebuie transmise Consiliului Concurentei prin formular se refera la: partile implicate; detalii despre presupusa incalcare a legii si probe; rezultatul scontat ca urmare a depunerii plangerii; interesul legitim in calitate de autor al unei plangeri; specificarea demersurilor efectuate in fata unei autoritati administrative si/sau daca un proces a fost intentat in fata instantelor judecatoresti pentru aceleasi motive sau pentru motive asemanatoare; declaratie pe propria raspundere ca informatiile cuprinse in acest formular sunt in intregime date cu buna credinta.
Plangerea astfel intocmita se depune la registratura Consiliul Concurentei, la sediul sau din Piata Presei Libere nr. 1, Corp D1, parter, sector 1, Bucuresti.
In situatia in care adresa inaintata autoritatii de concurenta nu contine toate informatiile prevazute de formularul anexa la regulamentul mentionat, acestea sunt retinute de Consiliul Concurentei si pot constitui elemente de pornire in declansarea unor investigatii, atunci cand este cazul.
Potrivit Legii Concurentei, practicile anticoncurentiale sunt reprezentate de "orice intelegeri exprese sau tacite intre agentii economici sau asociatiile de agenti economici, orice decizii luate de asociatiile de agenti economici si orice practici concertate, care au ca obiect sau pot avea ca efect restrangerea, impiedicarea sau denaturarea concurentei pe piata romaneasca sau pe o parte a acesteia". De asemenea, este interzis abuzul de pozitie dominanta, definit ca "practica comerciala anticoncurentiala in care, o firma detinand o pozitie dominanta, se poate angaja pentru a-si mentine sau consolida pozitia pe piata".
Consiliul Concurentei doreste sa incurajeze cetatenii si agentii economici sa i se adreseze, ca autoritate publica abilitata, pentru a sesiza posibilele incalcari ale regulilor de concurenta. Persoanele fizice sau juridice trebuie sa inteleaga rolul Consiliului Concurentei in mentinerea functionala a economiei de piata, modalitatile prin care functioneaza acesta si scopul aplicarii cu consecventa a regulilor de concurenta: crearea si dezvoltarea unui mediu concurential care sa protejeze consumatorii, astfel incat acestia sa poata beneficia de avantajele pe care le ofera o concurenta corecta. De asemenea, agentii economici trebuie sa fie informati si sa cunoasca modalitatile prin care pot fi protejati de legislatie in cazul in care ar putea fi victime ale unor practici anticoncurentiale.
Avand un rol de "paznic al economiei de piata", Consiliul Concurentei vegheaza permanent la respectarea regulilor concurentiale si intervine atunci cand anumite acte sau fapte pot conduce la eliminarea sau denaturarea semnificativa a concurentei pe piata romaneasca sau pe o parte a acesteia.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii