Administratorii firmelor, raspunzatori pentru situatiile financiare
Data publicarii: 27-10-2006Reprezentantii firmelor care raspund de aplicarea reglementarilor contabile vor fi obligati sa se inregistreze la Oficiul Registrului Comertului, iar situatiile financiare consolidate vor fi insotite de o declaratie scrisa a conducerii societatii, prin care aceasta isi asuma responsabilitatea, aflam din cotidianul Gandul. Aceste prevederi sunt incluse intr-un proiect de modificare a Legii contabilitatii 82/1991, potrivit expunerii de motive aferenta actului normativ, publicata, joi, pe pagina de Internet a Ministerului Finantelor Publice. Astfel, directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, respectiv persoanele fizice si juridice membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, trebuie sa se inregistreze la Registrul Comertului.
In cazul grupurilor de companii, situatiile financiare anuale consolidate trebuie sa fie insotite de o declaratie scrisa a administratorului societatii-mama prin care isi asuma raspunderea pentru intocmirea acestora. Declaratia va confirma ca?politicile contabile utilizate la intocmirea situatiilor financiare anuale consolidate sunt in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile si ca aceste situatii ofera o imagine fidela a pozitiei financiare, performantei financiare si a celorlalte informatii referitoare la activitatea grupului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani