Investitorii institutionali privesc cu optimism spre IPO-uri si in 2013
Data publicarii: 05-03-2013 | Bursa
Crestere de patru ori a investitiilor in IPO-uri in ultimele 12 luni la nivel global
Investitorii institutionali sunt tot mai optimisti in privinta evolutiei pietei de oferte publice initiale (IPO), se arata in noul studiu Ernst & Young. 82% din cei peste 300 de investitori institutionali intervievati in cadrul studiului spun ca au investit in pre-IPO-uri si IPO-uri in 2012, comparativ cu doar 18% in 2010 sau 2011. Mai mult, investitorii implicati in studiu vorbesc de perspective mai bune privind obtinerea de profit, de imbunatatirea mediului macro-economic si de piete de capital mai stabile in 2013, toate acestea contribuind la conturarea unui sentiment pozitiv in piata.
Majoritatea investitorilor sunt concentrati pe pietele interne
In marea lor majoritate, investitorii au declarat ca mizeaza pe pietele lor interne. Ei se asteapta la un mediu favorabil investitiilor in tara de origine sau pe pietele regionale in urmatorii trei ani. Aceasta situatie caracterizeaza, mai ales, investitorii din America de Nord, unde 89% din investitii au fost concentrate pe listarile interne. In schimb, 41% dintre investitorii europeni declara ca prefera sa investeasca in alte regiuni. Investitorii percep pietele in crestere rapida ca fiind riscante si scumpe, 72% dintre ei afirmand ca riscul este mai mare, iar 41% considerand ca preturile sunt mai mari.
Serviciile financiare se bucura de o atractivitate universala
Studiul evidentiaza faptul ca serviciile financiare reprezinta industria cea mai atractiva in orice regiune. In general, 51% dintre respondenti au mentionat ca acest sector se claseaza in top trei in privinta investitiilor din portofoliile lor. Urmatoarele trei mari sectoare din clasament sunt: retail (35%), produse de larg consum (27%), petrol si gaze (26%) si tehnologie (21%). Industriile de consum sunt deosebit de puternice in pietele aflate in crestere rapida, unde populatia este tanara si in expansiune iar veniturile sunt in crestere.
IPO-urile necesita echipa potrivita, informatiile potrivite si pretul potrivit
Pretul potrivit apare mentionat in raspunsurile a peste 91% din investitorii chestionati ca fiind primul dintre principalii trei factori critici care determina reusita unei IPO, indiferent de regiunea geografica in care are loc sau de tipurile de investitori carora li se adreseaza. Pe locurile urmatoare se claseaza informatiile potrivite (mentionate de 65% dintre investitori) si echipa potrivita (57% dintre respondenti). Pentru ca informatiile in vederea listarii sa fie convingatoare, companiile trebuie sa faca dovada ca modelul lor de business a avut performante bune in ultimii ani, ca au inregistrat rezultate solide si ca au un plan de actiune bine pus la punct pentru a-si sustine dezvoltarea pe mai departe.
Rezultatele studiului evidentiaza faptul ca o companie de buna calitate, condusa de echipa potrivita, cu o oferta facuta la pretul potrivit si insotita de informatiile potrivite va atrage de fiecare data atentia pietei. Companiile care sunt bine pregatite in acest sens vor putea sa-si lanseze oferta de indata ce identifica o fereastra de oportunitate.
Supraestimarea pretului este cea mai mare amenintare la adresa reusitei unei IPO
Analizand importanta listarii la pretul corect si cu echipa de management potrivita, supraestimarea pretului apare mentionata de 85% dintre respondenti drept principala amenintare la adresa reusitei unei IPO. Pe pozitia imediat urmatoare se claseaza coordonarea ofertei de catre echipa nepotrivita (56% dintre cei chestionati). Listarea publica intr-o etapa prea timpurie a ciclului de business este perceputa ca cea de-a treia mare amenintare (43%), fiind cel mai adesea declansata ca urmare a nevoii stringente de capital sau a dorintei de a valorifica un potential cu o fereastra limitata de oportunitate.
Cum vad investitorii succesul in cazul unei companii publice?
Majoritatea investitorilor considera ca succesul unei companii publice depinde intr-o masura covarsitoare de trei factori: excelenta operationala (66%), indeplinirea asteptarilor investitorilor (66%) si folosirea veniturilor din IPO conform planificarii (47%).
Privind in perspectiva
Prognozele la nivel global pentru investitiile IPO pentru anul in curs si pentru 2014 sunt pozitive. Este putin probabil ca mixul sectorial sa sufere schimbari semnificative in urmatorii 5 ani. Este totusi posibil ca investitiile in minerit, metalurgie sau petrol si gaze sa creasca pe fondul estimarilor de crestere a cererii in pietele emergente care continua sa-si dezvolte infrastructura si capacitatile de productie.
In Romania, 2013 se anunta un an mai activ si pentru Bursa de la Bucuresti, mai ales datorita asteptarilor pozitive ale liderilor de business privind evolutia companiilor lor, dar si datorita potentialului prezentat de listarile anuntate ale catorva companii de stat. Mai mult decat atat, companiile din Romania sunt orientate asupra cresterii competitivitatii si performantei, asa cum arata un studiu recent al Ernst & Young - O noua viziune de crestere. Este de asteptat ca acest lucru sa se reflecte si pe piata de capital, unde companiile performante vor cauta resurse pentru finantarea investitiilor si a extinderii operatiunilor.
Despre Institutional Investor survey 2013
Studiul a fost derulat in perioada noiembrie-decembrie 2012 si a implicat chestionarea online a 312 investitori institutionali din intreaga lume. Scopul nostru a fost sa determinam care sunt informatiile de care au nevoie si pe care le folosesc cel mai frecvent investitorii institutionali, factorii care au cel mai mare impact in decizia lor de cumparare sau de vanzare, precum si principalele criterii de care tin cont in procesul listarii.
Despre Ernst & Young
Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 167.000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 24,4 miliarde dolari in anul 2012. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le acordam clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. In Romania, Ernst & Young este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 500 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, fiscalitate, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului