Companiile care nu-i pot despagubi pe romani in caz de calamitate
Data publicarii: 01-03-2013 | Finante-Banci
Piata de asigurari este indisolubil legata de reasigurare. Asa functioneaza lucrurile in economiile puternice si cu traditie in asigurari. Asa ar trebui sa functioneze lucrurile si in piata locala. Cu atat mai mult cu cat Romania este una dintre tarile cu o expunere majora la riscurile de catastrofe naturale, cum ar fi cutremurul sau inundatiile.
Reasigurarea reprezinta, in esenta, plasa de protectie a asiguratorului. Cu alte cuvinte, ofera acestuia acoperire pentru riscurile pe care le-a preluat de la clienti. Nivelul minim obligatoriu este de de 30%-40% prime cedate in reasigurare. La noi, liderul pietei asigurarilor de incendiu si alte calamitati naturale, Astra Asigurari, abia ajunge la 7%. Cel mai putin reasigurate sunt tocmai firmele abonate la contracte cu statul.
Asiguratorii sunt, prin natura businessului lor, vanzatori de promisiuni. In schimbul banilor platiti de clienti, ei preiau anumite riscuri la care sunt expusi acestia, promitand ca le vor acorda despagubiri daca vor fi afectati de producerea unui eveniment acoperit prin contractul de asigurare. Pentru client, gradul de reasigurare a companiei careia i-a incredintat un risc este cea mai importanta garantie ca isi va primi banii, in situatia in care acel risc se produce. Pentru asigurator, reasigurarea reprezinta singura garantie ca nu va iesi din piata, in cazul producerii unor pagube ce ii depasesc puterea de acoperire financiara. Riscul devine, astfel, "un activ” costisitor pentru asigurator, daca se realizeaza o acoperire corecta si adecvata prin reasigurare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman