Tarom, Carpatair si Blue Air au sanse minime de supravietuire
Data publicarii: 18-02-2013 | Turism
Toate cele trei companii aviatice romanesti au pierderi uriase si nu exista nicio sansa sa se redreseze in acest an crucial, in care se pregateste privatizarea Tarom. Si supravietuirea in viitor e problematica, in conditiile unei piete dificile si fara posibilitatea de a mai repara erorile grave de business din trecut.
Anul 2007 a fost ultimul an profitabil al operatorilor aerieni romani. Un mediu extrem de competitiv, decizii proaste, dar si un dram de ghinion au facut ca profitul sa se transforme in pierderi insuportabile, iar durata de viata a companiilor sa mai fie doar o chestiune de ani. Criza economica si-a pus amprenta pe profiturile gigantilor, aproape toti inregistrand pierdere pe rutele intraeuropene in aceasta perioada. Bilantul s-a lasat cu plus datorita zborurilor transcontinentale, singurele care au inregistrat crestere de doua cifre in ultimii ani si, exact, minusul mare al operatorilor romani.
Mai mult, avantul low cost i-a determinat sa-si transforme companiile regionale in operatori cu costuri reduse. In aceste conditii, in cele mai fericite scenarii, doar masuri extrem de bune si bine aplicate, implementate in zodia norocului, mai pot ridica de la sol companiile romanesti in 2013, anul in care se asteapta privatizarea unui pachet de 20% a operatorului national.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des