INS: Deficit comercial FOB-CIF de 42,678 miliarde lei, in 2012
Data publicarii: 11-02-2013 | Economie
Deficitul comercial FOB-CIF in anul 2012 a fost de 42,678 miliarde lei (9,564 miliarde euro), mai mare cu 1,739 miliarde lei fata de cel inregistrat in anul 2011, dar calculat in euro a fost mai mic cu 109,4 milioane euro, a anuntat, luni, Institutul National de Statistica.
Exporturile FOB realizate in anul 2012 au fost de 200,674 miliarde lei (45,043 miliarde euro), iar importurile CIF au fost de 243,352 miliarde lei (54,607 miliarde euro).
Comparativ cu anul 2011, exporturile au crescut cu 4,6% la valori exprimate in lei, dar au scazut cu 0,5% la valori exprimate in euro, iar importurile au crescut cu 4,5% la valori exprimate in lei, dar au scazut cu 0,6% la valori exprimate in euro.
Valoarea schimburilor intracomunitare de bunuri in anul 2012 a fost de 140,822 miliarde lei (31,596 miliarde euro) la expedieri si de 178,813 miliarde lei (40,097 miliarde euro) la introduceri, reprezentand 70,2% din total exporturi si 73,5% din total importuri.
In anul 2012, ponderi importante in structura exporturilor si importurilor sunt detinute de grupele de produse: masini si echipamente de transport (40,4% la export si 33,7% la import) si alte produse manufacturate (34,1% la export si respectiv 29,3% la import).
In decembrie 2012, exporturile au scazut cu 26% la valori exprimate in lei (25,4% la valori exprimate in euro), comparativ cu luna precedenta. Conform estimarilor preliminare, exporturile FOB au insumat 14,120 miliarde lei (3,134,6 miliarde euro).
De asemenea, importurile au scazut cu 13,5% la valori exprimate in lei (12,8% la valori exprimate in euro).
Deficitul comercial FOB-CIF in luna decembrie 2012 a fost de 3,984 miliarde lei (886,1 milioane euro), in scadere cu 637,9 milioane lei (182,5 milioane euro) fata de cele inregistrate in luna decembrie 2011.
Exporturile FOB (Free on Board) se refera la operatiunile in care toate costurile si riscurile de pierdere sau de avariere a marfii raman in sarcina cumparatorului. Livrarea sub conditie FOB presupune in sarcina vanzatorului si obligatia de vamuire a marfii pentru export.
Importurile CIF (Cost Insurance Fright) include obligatia vanzatorului de a face asigurarea pentru acoperirea riscurilor cumparatorului privind pierderea sau avarierea marfii in timpul transportului. Aceasta obligatie a vanzatorului vizeaza numai o acoperire minima a riscului. Vanzatorul trebuie sa incheie contractul de asigurare si sa achite prima de asigurare. Termenul CIF este compatibil numai cu transportul maritim si fluvial de marfuri.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii