Creste gradul de implicare a consultantilor in activitatea zilnica
Data publicarii: 29-01-2013 | Afaceri
"In anul 2012 a crescut foarte mult gradul de implicare a consultantilor fiscali si financiari in activitatea zilnica a firmelor care au apelat la astfel de servicii; peste 50% dintre managerii firmelor care ne sunt clienti au solicitat consultanta inainte de a intreprinde diferite masuri sau a face diferite achizitii, procentul fiind in crestere fata de anul precedent, cand se apela la consultanti preponderent pentru "a repara" sau a imbunatati lucrurile", a aratat Mirela Serban Managing Partner R&M Audit Contabilitate, unul dintre liderii pietei de profil, cu un portofoliu de clienti de cca 200 de companii, care cumuleaza aproximativ 300 de puncte de lucru.
Piata de consultanta fiscala si financiara a cunoscut multiple modificari in ultimii ani si a trecut prin mai multe etape: in anii 2009-2010, foarte multi manageri au renuntat la consultanti dorind sa scada cheltuielile. "Adesea nu a fost un lucru foarte bun intrucat fara sfaturile consultantilor uneori s-au pierdut mai multi bani decat s-au economisit prin renuntarea la serviciile acestora", a precizat Mirela Serban. In 2011, unele firme si-au (re) angajat consultanti, dar cel mai adesea rolul acestora a fost ca si inainte de criza, respectiv de a constata si a repara ceea ce se intreprinsese deja. "Vremurile au fost insa mult diferite fata de anii de crestere, asa incat, in 2012, avand la orizont spectrul crizei din UE, majoritatea managerilor au actionat mult mai preventiv, iar gradul de solicitare a consultantei inainte de a intreprinde o anumita actiune sau de a face o achizitie chiar si de dimensiuni mai mici a crescut cu cca 25% anul trecut in randul clientilor nostri”, a aratat Mirela Serban.
Anul trecut, managerii au fost mai putin interesati de verificarea corectitudinii taxelor si impozitelor de catre consultanti si mai mult de reducerea sumelor pe care le aveau de platit. "De asemenea, firmele au fost interesate si de - sa o numim- "contabilitatea 3D", o analiza operationala pe trei componente, respectiv directii de business, centre de cost si articole de buget. Aceasta contabilitate 3D permite obtinerea unor informatii complexe pentru analiza, cu ajutorul carora se poate urmari eficient un buget si se pot lua decizii de business foarte avizate", a precizat Mirela Serban.
De asemenea, introducerea sistemului de plata a TVA la incasare a pus noi probleme managerilor, asa incat, spre finalul anului trecut au crescut solicitarile de consultanta in aceasta privinta, odata cu implementarea modificarilor de rigoare la softurile de contabilitate si analiza. "Chiar daca, din punct de vedere al fluxului de lichiditati si de business nu ar fi avut neaparata nevoie, majoritatea firmelor isi vor schimba sistemul de achitare a facturilor primite de la furnizori pentru a beneficia la maximum de aplicarea noului sistem. Cei mai multi clienti au dorit numeroase simulari de cash- flow in noile conditii permise de lege, pentru a-si optimiza plata taxelor", a aratat Mirela Serban
In ceea ce priveste recomandarile consultantilor de care firmele nu au tinut cont anul trecut, pe un loc fruntas se afla certificarea declaratiei de impozit pe profit; in multe dintre cazurile in care managerii au refuzat o a doua opinie in acest sens (cea a consultantului), s-a dovedit - prea tarziu- ca aceasta ar fi fost foarte utila, intrucat de fapt erau calcule eronate, cu impact in majorari si care ar fi putut fi observate.
"In ceea ce priveste consultanta trebuie spus ca aceasta arata directia, dar managementul decide calea de urmat... Si, desigur, consultanta are numeroase merite, dar nici un consultant nu detine "solutia unica si absoluta pentru un succes garantat", a precizat Mirela Serban
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani