Creste gradul de implicare a consultantilor in activitatea zilnica
Data publicarii: 29-01-2013 | Afaceri
"In anul 2012 a crescut foarte mult gradul de implicare a consultantilor fiscali si financiari in activitatea zilnica a firmelor care au apelat la astfel de servicii; peste 50% dintre managerii firmelor care ne sunt clienti au solicitat consultanta inainte de a intreprinde diferite masuri sau a face diferite achizitii, procentul fiind in crestere fata de anul precedent, cand se apela la consultanti preponderent pentru "a repara" sau a imbunatati lucrurile", a aratat Mirela Serban Managing Partner R&M Audit Contabilitate, unul dintre liderii pietei de profil, cu un portofoliu de clienti de cca 200 de companii, care cumuleaza aproximativ 300 de puncte de lucru.
Piata de consultanta fiscala si financiara a cunoscut multiple modificari in ultimii ani si a trecut prin mai multe etape: in anii 2009-2010, foarte multi manageri au renuntat la consultanti dorind sa scada cheltuielile. "Adesea nu a fost un lucru foarte bun intrucat fara sfaturile consultantilor uneori s-au pierdut mai multi bani decat s-au economisit prin renuntarea la serviciile acestora", a precizat Mirela Serban. In 2011, unele firme si-au (re) angajat consultanti, dar cel mai adesea rolul acestora a fost ca si inainte de criza, respectiv de a constata si a repara ceea ce se intreprinsese deja. "Vremurile au fost insa mult diferite fata de anii de crestere, asa incat, in 2012, avand la orizont spectrul crizei din UE, majoritatea managerilor au actionat mult mai preventiv, iar gradul de solicitare a consultantei inainte de a intreprinde o anumita actiune sau de a face o achizitie chiar si de dimensiuni mai mici a crescut cu cca 25% anul trecut in randul clientilor nostri”, a aratat Mirela Serban.
Anul trecut, managerii au fost mai putin interesati de verificarea corectitudinii taxelor si impozitelor de catre consultanti si mai mult de reducerea sumelor pe care le aveau de platit. "De asemenea, firmele au fost interesate si de - sa o numim- "contabilitatea 3D", o analiza operationala pe trei componente, respectiv directii de business, centre de cost si articole de buget. Aceasta contabilitate 3D permite obtinerea unor informatii complexe pentru analiza, cu ajutorul carora se poate urmari eficient un buget si se pot lua decizii de business foarte avizate", a precizat Mirela Serban.
De asemenea, introducerea sistemului de plata a TVA la incasare a pus noi probleme managerilor, asa incat, spre finalul anului trecut au crescut solicitarile de consultanta in aceasta privinta, odata cu implementarea modificarilor de rigoare la softurile de contabilitate si analiza. "Chiar daca, din punct de vedere al fluxului de lichiditati si de business nu ar fi avut neaparata nevoie, majoritatea firmelor isi vor schimba sistemul de achitare a facturilor primite de la furnizori pentru a beneficia la maximum de aplicarea noului sistem. Cei mai multi clienti au dorit numeroase simulari de cash- flow in noile conditii permise de lege, pentru a-si optimiza plata taxelor", a aratat Mirela Serban
In ceea ce priveste recomandarile consultantilor de care firmele nu au tinut cont anul trecut, pe un loc fruntas se afla certificarea declaratiei de impozit pe profit; in multe dintre cazurile in care managerii au refuzat o a doua opinie in acest sens (cea a consultantului), s-a dovedit - prea tarziu- ca aceasta ar fi fost foarte utila, intrucat de fapt erau calcule eronate, cu impact in majorari si care ar fi putut fi observate.
"In ceea ce priveste consultanta trebuie spus ca aceasta arata directia, dar managementul decide calea de urmat... Si, desigur, consultanta are numeroase merite, dar nici un consultant nu detine "solutia unica si absoluta pentru un succes garantat", a precizat Mirela Serban
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii