Cumparam o tona de bijuterii pe luna
Data publicarii: 24-10-2006Trei sferturi din piata bijuteriilor "actioneaza" la nivel subteran, impiedicind mai mult de un milion de euro sa ajunga la buget, titreaza Cotidianul. Productia autohtona de bijuterii reprezinta lunar aproximativ jumatate de tona, cantitate care inseamna aur, in proportie de 50%, si argint, in acelasi procent, iar importurile aduc inca 500 de kilograme. "Cantitatea este insa in crestere. Cu toate acestea, romanii ocupa un loc codas in ceea ce priveste cumparaturile de bijuterii comparativ cu germanii, de pilda", apreciaza Karl Heinz, presedintele Patronatului Bijutierilor din Romania. Acest fapt este determinat de aspecte precum dezvoltarea spectaculoasa a pietei subterane, alimentata, potrivit lui Heinz, de nivelul ridicat al fiscalitatii. Acum, statul incaseaza accize in valoare de 30.000 de euro lunar. Acciza reprezinta incasarile de la toti operatorii din domeniul bijuteriilor, in numar de 3.500.
75% piata subterana
Piata subterana reprezinta circa 75% din totalul celor 1.000 de kilograme vindute in fiecare luna. Procentul este alimentat de Codul fiscal din 2004, cind s-au eliminat accizele la amanet, fapt care a permis deschiderea pietei subterane. "La respectiva cantitate scoasa din subteran, o estimare modesta sau foarte modesta ar arata un milion si jumatate de euro care sa intre lunar la bugetul de stat", mai spune Heinz. "Pentru a avea sanse de dezvoltare a pietei, solutia ar fi eliminarea legislatiei fiscale care nu permite industriei o dezvoltare normala", adauga el. In domeniul argintului, accizele lipsesc. Prin urmare, piata subterana se manifesta doar in ceea ce priveste aurul.
Citeste tot articolul in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman