Brokerii, pusi pe drumuri pentru formularele RCA
Data publicarii: 14-01-2013 | Finante-Banci
Politele RCA au fost "personalizate”, incepand cu acest an. Potrivit unui ordin al CSA, fiecare societate de asigurari are propriile formulare pentru asigurarea obligatorie auto, care are incorporata un nou tip de vigneta.Brokerii au batai de cap, pentru ca trebuie sa se deplaseze la fiecare asigurator pentru a ridica formularele pentru RCA.
Viorel Vasile, Managing Partner Safety Broker a declarat pentru PUTEREA ca modificarile prezente in Ordinul 22/2012 din 13 decembrie 2012 al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) sunt mai mult sau mai putin in favoarea clientului, brokerii fiind cei care se confrunta cu probleme logistice. "Atributiile conferite prin lege si rolul CSA in functionarea pietei de asigurari fac ca fiecare norma emisa de institutie sa aiba implicatii puternice in piata, asupra asiguratorilor, brokerilor, furnizorilor de servicii, dar si asupra clientilor, in proportii diferite - bineinteles. Cu toate acestea, in acest caz nu vorbim despre schimbari majore in functionarea sistemului RCA. Cel putin nu la nivelul celor care se preconizau in toamna anului trecut. Exista insa si noutati: ca si broker de asigurare, probabil ca vom avea de-a face cu o consecinta a aplicarii acestui text legislativ legata in principal de faptul ca politele de asigurare RCA a caror valabilitate incepe la data de 1 ianuarie 2013 se tiparesc pe un nou formular de polita, care are vigneta incorporata. Pentru client, este o simplificare - pentru ca are de-a face cu un singur tipizat in loc de doua, dar pentru un intermediar, evident ca, logistic, a fost o provocare sa inlocuim formularistica in timp util”, a declarat Viorel Vasile.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii