6 MASURI pe care UE le va lua pentru antreprenori
Data publicarii: Astazi, 11-01-2013 | Afaceri
Businessurile nou infiintate in statele Uniunii Europene creaza anual patru milioane de locuri de munca, iar IMM-urile reprezinta principalele entitati furnizoare de job-uri. In acest context, oficialii UE vad antreprenoriatul ca o solutie pentru reluarea cresterii economice si pentru reducerea somajului.
Pentru a creste numarul afacerilor nou-infiintate, UE a adoptat, recent, un plan de masuri care isi propun sa sprijine intreprinzatorii, dar si sa modifice cultura antreprenoriala in Europa.
Principalele masuri pentru a creste numarul de afaceri noi fac referire la:
1. Educatia antreprenoriala. Studiile arata ca intre 15% si 20% dintre elevii care participa la un program de simulare a unei microintreprinderi in perioada liceului isi vor deschide mai tarziu propria intreprindere, un procent de trei pana la cinci ori mai ridicat decat media populatiei in general. De asemenea, educatia antreprenoriala universitara poate stimula intreprinderile de inalta tehnologie si cu cresteri puternice prin sustinerea ecosistemelor de afaceri, a parteneriatelor si a aliantelor industriale.
2. Accesul la finantare. Pe langa consolidarea instrumentelor financiare existente, Comisia propune si crearea unei piete europene pentru microfinantare si simplificarea structurilor de impozitare, pentru a le permite IMM-urilor sa obtina fonduri prin investitii private directe, precum mini-obligatiuni sau prin "investitori providentiali”.
3. Asistenta pe timpul fazelor cruciale din ciclul de viata al intreprinderii. Potrivit studiilor citate de UE, aproximativ 50% dintre intreprinderi esueaza in primii cinci ani. In acest context, statele membre ar trebui sa aloce mai multe resurse pentru a ajuta noile intreprinderi sa treaca peste perioada critica.
Un exemplu in acest sens este si formarea in domeniul managementului, indrumarea in domeniul cercetarii si dezvoltarii, precum si crearea de retele cu alti intreprinzatori, cu furnizorii si cu clientii potentiali.
4. Valorificarea noilor posibilitati de afaceri ale erei digitale. IMM-urile cresc de doua pana la trei ori mai repede folosind Internetul. O puternica sustinere pentru intreprinderile recent infiintate, care se bazeaza pe Internet si imbunatatirea competentelor digitale, ajuta atat intreprinzatorii din digital, cat si intreprinderile traditionale.
5. Transferul simplificat al proprietatii asupra intreprinderilor. Potrivit oficialilor UE, in fiecare an, aproximativ 450.000 de firme, cu 2 milioane de angajati, isi schimba proprietarul in Europa, ceea ce duce la pierderea a aproximativ 150.000 de firme si 600.000 de locuri de munca. De aceea, Comisia propune extinderea pietelor pentru intreprinderi si eliminarea barierelor din calea transferurilor transfrontaliere de intreprinderi.
6. O a doua sansa pentru intreprinzatori dupa faliment. Majoritatea falimentelor sunt cauzate de un ciclu de plati intarziate sau altor probleme practice. Statisticile arata ca cei care incearca a doua oara sa lanseze un nou business au mai mult succes. Prin urmare, Comisia Europeana a propus deplasarea accentului de pe lichidare, pe asistarea intreprinderilor in vederea depasirii dificultatilor financiare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări