Piata de centrale termice se apropie de maturitate
Data publicarii: 19-12-2012 | Diverse
Piata locala de centrale termice de apartament se apropie de maturitate, urmand ca peste 5 ani 80% din achizitii sa fie realizate cu precadere pentru inlocuire, iar restul pentru noi instalari, procentele fiind total inversate comparativ cu perioada actuala, potrivit Ariston Thermo Romania, lider pe piata autohtona de profil.
"In acest moment, pe o piata ce va ajunge in acest an la cca. 140.000 de unitati vandute, 80% din achizitii sunt realizate cu precadere pentru noi instalari, cea mai mare parte avand loc in locuinte care au fost debransate de la sistemul centralizat de incalzire. Restul de 20% provin din inlocuirea centralelor instalate in urma cu circa 10 ani”, a declarat Catalin Draguleanu, Directorul de Vanzari al Ariston Thermo Romania.
Acesta a precizat ca, din punct de vedere geografic, piata din Romania este foarte diferita in ceea ce priveste maturitatea. Astfel, o "cultura a centralei” poate fi observata cu precadere in Transilvania si Banat, unde programul Ariston Buy Back de inlocuire a centralelor vechi a avut cele mai bune rezultate, cu 70% din vanzari.
Potrivit afirmatiilor sale, in contextul in care in perioada 2002 - 2003 volumul de centrale termice vandute pe plan local era aproape dublu compartiv cu perioada prezenta, piata va ajunge in curand la maturitate, urmand ca procentele sa se inverseze, iar piata inlocuirilor de centrale termice sa insumeze cca. 80% din vanzarile totale.
Brandul si reteaua de service, cei mai importanti factori
In ceea ce priveste comportamentul de achizitie al unei centrale destinate inlocuirii, reprezentantul Ariston Thermo Romania a subliniat ca cei care au experienta folosirii unei astfel de unitati inteleg ca pretul nu este cel mai important factor, asa cum se intampla in cazul unei prime istalari.
"In acest moment 1 din 2 romani alege o centrala termica de apartament din gama entry, cu preturi cuprinse intre 1.850 si 2.000 de lei, aceasta atitudine de achizitie fiind puternic amplificata de criza economica. Insa, fiind voba de bunuri de folosinta indelungata, recomandam sa se tina cont de mai multi factori in luarea deciziei de cumparare, precum calitatea produsuliui, provenienta, garantia si reteaua de service. Suntem de parere ca aceasta situatie se va schimba treptat in urmatorii 5 ani, iar romanii vor intelege care sunt criteriile de achizitie care conteaza”, a mai spus Catalin Draguleanu.
Acesta a continuat afirmand ca, la inlocuirea unei centrale termice, presiunea pe pret este mai putin puternica fata de prima instalare. Acest lucru se explica prin faptul ca investitia nu mai cuprinde si restul elementelor pentru instalatie. Totodata, clientii care au utilizat deja o centrala termica timp de cca. 10 ani inteleg importanta unui produs de calitate, fiabil, dar si a unei retele de service rapide si profesioniste.
"In cazul inlocuirii apar, de asemenea, si alte schimbari in comportament. Astfel, deoarece o centrala este inlocuita cu precadere atunci cand nu mai functioneaza sau costul reparatiei nu se mai justifica, procesul de achizitie este mai scurt, de maxim 2 saptamani, fata de cateva luni in cazul unei prime achizitii”, a mai spus Draguleanu.
In plus, pentru clienti conteaza experienta avuta cu centrala ce trebuie inlocuita, afinitatea fata de brand, dar si usurinta cu care au apelat la centrele de service.
Ariston - cea mai extinsa retea de service
"Ariston are in acest moment cel mai mare parc de centrale termice instalate in Romania, cca. 500.000 din 1,6 milioane la nivel national. Un studiu intern, realizat la cca. 18.000 de posesori de centrale termice Ariston instalate acum mai bine de 10 ani, arata ca 96% dintre acestea functioneaza in continuare. Tocmai din acest motiv, am considerat ca este datoria noastra ca reteaua de service proprie sa fie una dezvoltata, accesibila in intreaga tara, si gata sa faca fata cerintelor tuturor clientilor”, a mai spus reprezentantul companiei.
Astfel, in acest moment Ariston dispune de o retea de 300 de parteneri de service autorizati in intreaga tara si de cel mai rapid serviciu de livrare a pieselor de schimb si, implicit, cel mai mare stoc.
"Chiar daca 96% din clientii Ariston care au cumparat o centrala in perioada 2001-2003 nu au avut probleme, este important ca acestia sa stie ca centrele noastre de service pot fi usor accesibile si pot oferi consiliere profesionista”, a spus Draguleanu, subliniind ca de-a lungul anilor Ariston a investit permanent in aceasta zona.
Avand in vedere noile tehnologii pe care le inglobeaza produsele Ariston precum si numarul mare de parteneri, compania deruleaza anual un program intensiv de scolarizari si acreditari pentru tehnicienii de service. In plus, recent compania a deschis un centru de training in Transilvania, dar si unul in Bucuresti, urmand ca cel din Moldova sa fie inaugurat in urmatoare perioada.
Totodata, pentru anul 2013, Ariston a pregatit un program de monitorizare, standardizare si imbunatatire a serviciilor oferite de reteaua de parteneri de service aliniate la rigorile companiei, cat si crearea unui call-center unde inginerii Ariston ofera informatii clientilor finali si centrelor de asistenta tehnica.
"Incepem anul 2013 cu cateva proiecte ambitioase de consolidare a brandului, de standardizare a serviciilor ante si post vanzare oferite prin retelele de parteneri, cat si introducerea unor produse noi”, a incheiat Catalin Draguleanu
comunicat de presa
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului