Cum a reusit Banca Transilvania sa castige cota de piata in criza
Data publicarii: 03-12-2012 | Finante-Banci
Banca Transilvania, cea mai mare institutie cu capital majoritar privat local, a muscat in criza din cota de piata a jucatorilor straini si a ajuns la finalul anului trecut pe pozitia a treia in sistemul bancar dupa volumul activelor detinute. Cota de piata a bancii se ridica la 7,3% la finalul lui 2011.
Dupa primele noua luni din acest an banca administra active de 29 mld. lei (6,5 mld. euro) si detinea o cota de piata de 7,8%, respectiv cu o jumatate de punct pro-cen-tual peste nivelul din decembrie 2011. Comparativ cu finalul anului 2008, cand primele semne ale crizei financiare isi faceau apa-ritia pe piata locala, cota de piata a Bancii Transilvania a crescut cu 2,5 puncte pro-centuale. Banca Transilvania este unul dintre putinele branduri locale din sectorul ser-viciilor financiare care a ramas sub controlul romanilor dupa ce in ultimul deceniu majoritatea bancilor si com-paniilor de asigurari create la inceputul anilor '90 au fost cumparate de straini.
Printre cele cateva banci controlate de in-vestitori romani se mai numara CEC, un brand cu o istorie de un secol si jumatate, Car-patica si Eximbank - banca de im-port-ex-port detinuta de statul roman. Totodata, in asigurari doar Astra si Carpatica au mai ramas sub controlul investitorilor romani. Banca Transilvania a fost infiintata in 1994 la Cluj-Napoca de mai multi oameni de afaceri locali. BT a fost conceputa initial ca o banca regionala, dar ulterior si-a extins prezenta la nivelul intregii tari cu o retea de peste 550 de sucursale si agentii. Banca a deschis in 2007 si o sucursala in Cipru.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman