Autostrada Soarelui ne-a costat peste 4.000 de euro metrul
Data publicarii: 03-12-2012 | Diverse
In cei 11 ani de construire a Autostrazii A2 Bucuresti-Constanta, Romania a cheltuit peste 750 de milioane de euro cu aceste lucrari. Fiecare dintre cei 184 de kilometri construiti dupa Revolutie a costat cate 4,1 milioane de euro, adica 4.100 de euro pe metru, iar viteza medie de executie a fost de 45 de metri pe zi.
"Vedeta" infrastructurii rutiere postdecembriste incepuse bine in anul 2001, cand au demarat lucrarile pe primele tronsoane, intre Bucuresti si Drajna. In trei ani au fost gata cei aproape 100 de kilometri, la costuri de aproape trei milioane de euro/kilometru.
Apoi au inceput tergiversarile. La urmatorul tronson, de 36,6 kilometri, intre Drajna si Fetesti, lucrarile au durat sase ani. Au inceput in 2003 si s-au finalizat abia in 2009. Construirea acestui segment a costat 54,5 milioane de euro, adica putin sub doua milioane de euro/kilometru, pentru ca tronsonul este amplasat practic pe teren intins.
In paralel, pe tronsonul de 25 de kilometri din zona Fetesti-Cernavoda, finalizat in vremea lui Ceausescu (1987), au fost reabilitate carosabilul si viaductele, lucrari care au costat in total 26,8 milioane de euro si au durat cinci ani.
Doi metri pe ora
Cat priveste viteza de construire, unele tronsoane au fost executate intr-un ritm de numai 16 metri pe zi, pentru ca la altele sa se ajunga si la 80 de metri pe zi (media europeana este de 95-100 de metri pe zi, iar varfurile clasamentului trec de un kilometru pe zi). Media generala pentru Autostrada Soarelui (184 de kilometri in cele 4.000 de zile ale ultimilor 11 ani) este de 45 de metri pe zi, adica mai putin decat jumatate din lungimea unui teren de fotbal. Sau, continuand calculele, mai putin de doi metri pe ora.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani