Autostrada Soarelui ne-a costat peste 4.000 de euro metrul
Data publicarii: 03-12-2012 | Diverse
In cei 11 ani de construire a Autostrazii A2 Bucuresti-Constanta, Romania a cheltuit peste 750 de milioane de euro cu aceste lucrari. Fiecare dintre cei 184 de kilometri construiti dupa Revolutie a costat cate 4,1 milioane de euro, adica 4.100 de euro pe metru, iar viteza medie de executie a fost de 45 de metri pe zi.
"Vedeta" infrastructurii rutiere postdecembriste incepuse bine in anul 2001, cand au demarat lucrarile pe primele tronsoane, intre Bucuresti si Drajna. In trei ani au fost gata cei aproape 100 de kilometri, la costuri de aproape trei milioane de euro/kilometru.
Apoi au inceput tergiversarile. La urmatorul tronson, de 36,6 kilometri, intre Drajna si Fetesti, lucrarile au durat sase ani. Au inceput in 2003 si s-au finalizat abia in 2009. Construirea acestui segment a costat 54,5 milioane de euro, adica putin sub doua milioane de euro/kilometru, pentru ca tronsonul este amplasat practic pe teren intins.
In paralel, pe tronsonul de 25 de kilometri din zona Fetesti-Cernavoda, finalizat in vremea lui Ceausescu (1987), au fost reabilitate carosabilul si viaductele, lucrari care au costat in total 26,8 milioane de euro si au durat cinci ani.
Doi metri pe ora
Cat priveste viteza de construire, unele tronsoane au fost executate intr-un ritm de numai 16 metri pe zi, pentru ca la altele sa se ajunga si la 80 de metri pe zi (media europeana este de 95-100 de metri pe zi, iar varfurile clasamentului trec de un kilometru pe zi). Media generala pentru Autostrada Soarelui (184 de kilometri in cele 4.000 de zile ale ultimilor 11 ani) este de 45 de metri pe zi, adica mai putin decat jumatate din lungimea unui teren de fotbal. Sau, continuand calculele, mai putin de doi metri pe ora.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii