Bogdan Chiritoiu: Romania ar putea sa liberalizeze in totalitate piata pieselor auto, in cateva luni
Data publicarii: 29-11-2012 | Auto
Piata pieselor auto din Romania ar putea fi liberalizata in totalitate, peste cateva luni, ca urmare a aprobarii de catre Parlament a unui proiect de lege care prevede ca si piesele vizibile, situate la exteriorul automobilului (portiera, faruri, oglinda, etc) pot fi fabricate si vandute fara aprobarea producatorului masinii, a declarat miercuri, la un simpozion de specialitate, presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.
"In momentul de fata, orice producator de piese auto poate fabrica piesele de schimb care intra in interiorul masinii. In unele state europene acest lucru este valabil si pentru piesele de la exteriorul masinii, care sunt vizibile (elemente de caroserie, portiera, oglinda, faruri), in schimb in alte state piesele vizibile sunt protejate. Numai producatorul masinii are dreptul sa le vanda ceea ce inseamna ca pretul pieselor de schimb este mai mare. Aceasta este regula care se aplica in Romania", a aratat Bogdan Chiritoiu. Acesta a explicat ca strategia se bazeaza pe recuperarea in timp a costului investitiei, pentru cercetare si dezvoltare.
"Industria auto afirma ca pune preturi mici la masina pe care o vinde prima data pentru ca ulterior sa ia mai multi bani cand se schimba ceva la masina", a afirmat presedintele Consiliului Concurentei.
In continuare, Bogdan Chiritoiu a spus ca exista o recomandare a Comisiei Europene privind liberalizarea pietelor auto de schimb de la exteriorul masinii dar ca statele au posibilitatea sa decida daca o aplica sau nu.
"Exista o initiativa in Parlament, care este in faza avansata, pentru ca Romania sa liberalizeze si aceasta piata si sa permita producerea de catre orice producator a pieselor auto de schimb vizibile. Tinand seama de faptul ca proiectul de lege se afla in Parlament, intr-o faza avansata, actul normativ poate sa fie aplicabil in cateva luni", a adaugat Bogdan Chiritoiu.
Deoarece politica aplicata de Consiliul Concurentei este impotriva monopolurilor si in favoarea unei concurente care sa duca la preturi mai scazute, Autoritatea Nationala de Concurenta a acceptat aceasta recomandare europeana care este cuprinsa si in proiectul de lege.
De altfel, chiar inaintea acestei recomandari, Franta care este un important producator auto, a liberalizat si piata pieselor auto de la exteriorul automobilului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?