Labirintul cumparaturilor - 10 metode pentru a reduce cheltuielile la supermarket
Data publicarii: 29-11-2012 | Diverse
De cate ori vi s-a intamplat sa mergeti la supermarket pentru paine, apa si cateva legume si ati ajuns la casa cu cosul arhiplin de bunatati, majoritatea la promotie, aproape gratis?
In cele mai multe cazuri necesitatea unor astfel de cumparaturi este doar iluzorie. Cumparam pe principiul "ca e la promotie, incredibil de ieftin" si "cu siguranta o sa ne trebuiasca la un moment dat". Pana sa ne trebuiasca ce am cumparat la promotie, fie a iesit din garantie, fie am uitat unde le-am depozitat.
Atunci de ce continuam sa cheltuim?
Raspunsul este simplu: competitia dintre marile magazine le determina pe acestea sa investeasca in practici de marketing care sa ii determine pe consumatori sa cumpere cat mai mult, in asa fel incat afacerea sa se mentina profitabila.
Tertipurile sunt dintre cele mai ingenioase: de la ambalajele tentante, ofertele de nerefuzat de tipul "2 la pret de 1" pana la asezarea produselor pe rafturi si muzica din magazine, mereu vesela si in ton cu sezonul, care te ajuta sa intri in atmosfera, sa iti amintesti ca trebuie sa cumperi cadouri celor apropiati, sau macar sa te rasfeti cu cateva achizitii.
Asezarea marfurilor pe rafturi este in sine o strategie de marketing.
Produsele asezate la nivelul privirii sunt si cele mai scumpe. Companiile producatoare negociaza si platesc locul pe raft al produsului lor, de aceea este indicat sa comparati intotdeauna produsele usor accesibile cu cele mai putin accesibile ale unui alt producator. Astfel veti putea cumpara produse similare calitativ dar la un pret mult mai mic.
Chiar mai mult, dispunerea raioanelor in magazine este gandita in asa fel incat sa incurajeze cumparaturile.
Ati observat ca periodic, raioanele isi schimba locul in magazine? Unde data trecuta erau cosmeticele, acum gasiti raionul de dulciuri...
Ideal, am putea intra in magazin si cumpara produsele uzuale, din zonele deja cunoscute, in timp record, fara sa mai trecem pe la raioanele cu produse care nu ne intereseaza. Pentru a preveni un astfel de comportament, supermarketurile schimba periodic dispunerea marfurilor in magazine, in asa fel incat consumatorul sa fie nevoit sa treaca pe la toate raioanele pentru a gasi ceea ce cauta.
In acest periplu, cu siguranta atentia ii va fi atrasa de alte cateva produse pe care le va cumpara fie pentru ca sunt la promotie, fie pentru ca are impresia ca ii sunt necesare, sau pur si simplu dintr-un capriciu. Daca este insotit de copii, riscul abaterii de la lista initiala de cumparaturi, devine o certitudine.
- 1) Fa-ti o lista de cumparaturi si nu te abate de la ea;
- 2) Mananca intotdeauna inainte de a merge la cumparaturi;
- 3) Compara produsele, marcile si preturile inainte sa alegi;
- 4) Lasa-i pe cei mici acasa, iar daca asta nu este posibil nu ceda rugamintilor lor. Fa-le o singura favoare, la alegere;
- 5) Verifica perioada de valabilitate a produselor cumparate;
- 6) Analizeaza cu grija ofertele speciale si nu cumpara inainte sa te asiguri ca iti aduc un avantaj economic real;
- 7) Cumpara produsele disponibile la vrac in locul celor preambalate;
- 8) Nu cumpara cantitati mari decat daca te asiguri ca pretul este intr-adevar avantajos si intreaga cantitate va putea fi consumata inainte de expirare;
- 9) Verifica etichetele pentru a vedea ce cumperi si in ce cantitate;
- 10) Ultima regula, dar nu cea din urma, compara ofertele supermarketurilor moneycenter.ro. Aici poti gasi fiecare catalog online al fiecarui mare comerciant din Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?