Mihai Rohan (Carpatcement): Nu exista un parteneriat intre mediul privat si stat
Data publicarii: 22-11-2012 | Afaceri
Statul este primul care genereaza blocajul financiar prin neplata facturilor la timp sau cu mare intarziere, iar, in prezent, nu exista un parteneriat intre mediul privat si stat, a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, Mihai Rohan, presedinte Carpatcement Holding.
"Statul este primul care isi bate joc de noi, in sensul ca nu plateste lucrarile. Se fac lucrari si pe urma ne spune ca nu are bani. Toata lumea intra ori in insolventa, ori in faliment, unul dupa altul, ca la domino. Noi, cei mai mari, mai rezistam un pic, dar cei mai mici, multi dintre ei s-au dus si erau oameni seriosi, care, de buna intentie, au lucrat corect. Statul este primul care genereaza blocajul financiar prin neplata facturilor la timp sau cu mare intarziere. Exista, in domeniul nostru, o coruptie mare in acordarea contractelor si o netransparenta evidenta care deranjeaza pe toata lumea, de la constructorii mici pana la cei mari. Se acorda lucrari mari, unor constructori mari care nu au utilaje. Ele (contractele n.r.) s-au dus pe santiere, dar au deschise 12 sau 13 santiere fiecare, subcontracteaza, cei mici nu au utilaje, nu au sisteme de management, nu au sisteme de calitate si lucrarile ies de proasta calitate, din pacate, cu intarziere mare si de proasta calitate", a spus Rohan.
Potrivit acestuia, mediul privat este deranjat de lipsa unui mediu economic stabil si predictibil.
"Nu ne deranjeaza atat impozitele si taxele mari, nu ne deranjeaza atat TVA mare. Sigur, ne deranjeaza, dar il suportam pana la urma. Ne deranjeaza instabilitatea legislativa, instabilitatea deciziilor, incoerenta deciziilor si schimbarea lor peste noapte, inclusiv a Codului Fiscal, uneori cu buna intentie, uneori cu dorinta de a aduna mai mult la visteria statului. Nimeni nu se mai gandeste la "gaina cu ouale de aur" si toata lumea ii fura ouale. Incet, incet, nu o sa mai aiba ce sa fure pentru ca noi suntem aproape vlaguiti, industria vorbesc, constructiile sunt extraordinar de lovite, caderea de 40-45% sigur ca a afectat pe multa lume si vedem cate insolvente sunt in domeniul nostru. Ne deranjeaza ca nu exista un organism de monitorizare la modul in care ministerele implementeaza programul Guvernului. Vedem si programele partidelor care sunt foarte frumoase si, declarativ, superbe, dar dupa ce vin la guvernare am impresia ca le pun undeva intr-un sertar, nimeni nu se mai uita la ele si toata lumea merge cu roata care e in inertie", a explicat Rohan.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău