Reformarea achizitiilor implica schimbari majore in distributia medicamentelor
Data publicarii: Astazi, 21-11-2012 | Afaceri
Doar prin negocierea directa cu producatorii de medicamente, Ministerul Sanatatii poate asigura continuitatea in aprovizionare si preturi cat mai mici
"Asumarea de catre Ministerul Sanatatii a rolului de unitate centrala de achizitii pentru o serie de repere va implica schimbari majore in distributia medicamentelor vizate, cu un impact pozitiv semnificativ in ceea ce priveste scaderea exporturilor paralele si eliminarea sincopelor in aprovizionarea farmaciilor si spitalelor cu produse vitale pentru bolnavi”, a aratat Nicu Musat, director general MSL Logistic Services, singurul furnizor independent de servicii logistice pentru industria farmaceutica din Romania.
Ministrul Sanatatii, Raed Arafat, a anuntat recent intentia institutiei pe care o conduce de a impune o serie de reglementari speciale in ceea ce priveste procurarea pe termen lung de materiale, aparatura, medicamente scumpe si in cantitati mari; astfel, pentru achizitiile aferente sistemului sanitar care au drept sursa de finantare fondurile publice, Ministerul Sanatatii ar urma sa devina unitatea centrala de achizitie, realizand acorduri cadru, pe termen lung, atat pentru spitalele proprii, cat si pentru cele descentralizate.
"Medicamentele vor trece din proprietatea producatorului extern sau intern direct in cea a beneficiarului, astfel incat, pentru aceste repere, sincopele din aprovizionarea farmaciilor si spitalelor vor fi eliminate, iar preturile ar trebui sa ajunga semnificativ mai reduse. Trebuie luat in calcul insa ca, daca Hotararea de Guvern care introduce aceste reglementari va fi aprobata, atunci intregul sistem de distributie a acestor medicamente va avea nevoie de un alt <<design>> fata de cel dupa care a functionat pana in prezent, devenind practic similar sistemului de distributie directa a medicamentelor”, a precizat Nicu Musat.
Astfel, pentru a realiza distributia reperelor care vor intra <<sub umbrela>> noilor reglementari, operatorii logistici vor presta doar servicii de depozitare, manipulare si de transport, fiind, desigur, autorizati de catre Ministerul Sanatatii. Distribuitorii traditionali vor fi afectati intrucat vor pierde atat discount-urile de volum acordate de producatori, cat si adaosurile comerciale pe care le aplicau medicamentelor respective. Cei care vor castiga vor fi, bineinteles, in primul rand bolnavii, intrucat vor avea acces la medicamentele vizate atunci cand vor avea nevoie; companiile producatoare vor avea, la randul lor, atat beneficii financiare, cat si de imagine: eliminandu-se exporturile paralele pentru medicamentele in cauza, acestea nu vor mai fi pe nedrept acuzate pentru lipsa medicamentelor din spitale si farmacii. Prin exportul paralel, o serie de medicamente cu prescriptie comercializate in Romania la cel mai mic pret din UE (conform legii romane), in loc sa ajunga in farmaciile si spitalele locale, sunt exportate de distribuitorii traditionali catre diferite tari europene, din cauza diferentei mari de pret la care se pot vinde acolo.
"Practic, sistemul pe care doreste sa il aplice Ministerul Sanatatii pentru achizitia anumitor repere implica introducerea distributiei directe pentru acestea, cu trei avantaje majore: pret mai mic, control asupra nivelului de pret si, respectiv, continuitatea aprovizionarii. La nivelul companiilor, schimbarile implicate de punerea in practica a noului sistem ar fi semnificative, de la modul de lucru cu furnizorii, la modificari ale solutiilor ERP (Enterprise Resource Planning) utilizate etc. Costurile sunt insa destul de usor de amortizat din discounturile care nu se mai acorda distribuitorilor traditionali”, a aratat Nicu Musat.
Ministrul Sanatatii a anuntat, de asemenea, recent intentia de a introduce un Cod de Etica, pe care ar urma sa il semneze firmele de medicamente, materiale si aparatura pentru a preveni practicile incorecte si coruptia. "Cred ca, alaturi de producatorii de medicamente, firmele de distributie care activeaza in domeniul medical, operatorii logistici etc, practic toti cei implicati in domeniu si aflati sub autorizarea directa a Ministerului Sanatatii ar trebui sa semneze acest Cod de Etica; astfel ar putea fi rezolvate inclusiv o serie de probleme ce vizeaza medicamentele care nu se vor afla pe lista celor cu regim unitar de achizitie, dar care sunt esentiale pentru anumite categorii de persoane cu boli grave si care, din cauza exporturilor paralele, lipsesc adesea din unitatile sanitare”, a precizat Nicu Musat.
Despre MSL Logistic Services
Compania MSL Logistic Services a fost infiintata in anul 2009, in urma nevoii in crestere manifestate de producatorii importanti din industria farmaceutica, de a lucra cu un furnizor independent de servicii logistice, pentru un flux mai rapid al produselor si al incasarilor. Compania propune un nou model de business atat fata de modul de functionare al distributorilor clasici de medicamente, cat si fata de organizarea producatorilor de medicamente, prin acoperirea tuturor nevoilor legate de transport, distributie si depozitare, fara interventia unor activitati de natura comerciala, mentinand astfel obiectivitatea, transparenta si echidistanta fata de fiecare client.
MSL Logistic Services a obtinut certificarea in cele mai noi standarde in managementul calitatii existente la nivel mondial: sistemul de securitate a informatiei ISO 27001: 2006 si sistemul de management al calitatii ISO 9001: 2008. Certificarea in sistemul de securitate a informatiei ISO 27001: 2006 este un raspuns firesc fata de nevoia companiilor din industria farmaceutica de a li se asigura de catre partenerii de afaceri confidentialitatea datelor. Sistemul de management al calitatii ISO 9001: 2008 reprezinta garantia unei organizatii sustenabile, orientate catre client.
Pentru mai multe detalii despre MSL Logistic Services, vizitati www.mls-logistic.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului