Cat reprezinta fraudele din despagubirile platite de asiguratori?
Data publicarii: 21-11-2012 | Finante-Banci
Desi nu exista statistici la zi privind amploarea fraudelor in asigurari din Romania, se constata totusi o usoara crestere a tentativelor de frauda, ca urmare a crizei economice. De altfel, specialistii preconizeaza ca asiguratorii vor avea in 2012 pierderi de 100 mil. EUR in urma solicitarilor frauduloase de daune. Potrivit unui sondaj realizat recent de 1asig.ro, mai mult de jumatate dintre respondenti considera ca fraudele reprezinta peste 20% din totalul despagubirilor, alti 33,3% atribuind fraudelor intre 10% si 20% din valoarea daunelor platite de asiguratori.
In anul 2010, CSA estima ca frauda in asigurarile auto reprezenta 15% din numarul total de dosare. In acest moment in Romania nivelul fraudei poate fi doar estimat, deoarece nu exista nimic masurat concret. Unul dintre rolurile companiilor din piata este si va fi si acela de a prezenta date reale si de a face totodata si calculele necesare astfel incat fenomenul sa poata fi observat in componenta tarifului de prima pe diversele segmente de asigurari.
Desi, din punct de vedere al tentativelor, cel mai expus este segmentul auto, pe liniile de property sau de viata pot fi platite sume foarte mari ca urmare a incercarilor de fraudare.
Cel mai mare pericol pentru asigurati este faptul ca despagubirile platite ca urmare a fraudelor se vor reflecta in pretul politelor de asigurare, suportat de catre client. Potrivit Presedintelui UNSICAR, Bogdan ANDRIESCU, frauda exista, este luata in calcul la calcularea primelor, dar este tinuta sub control, asa cum si in sistemul bancar exista un procent acceptat, tinut sub control si care intra in randamentul creditului.
"Frauda a existat, exista si va exista, important este sa o tii sub control, sa ai un anumit plafon peste care sa nu treaca. Ce anume ii opreste pe asiguratori sa destructureze astfel de retele a caror existenta este cunoscuta? Exista o categorie de frauda externa care, de cele mai multe ori, este descoperita si destructurata - dar alte retele sunt atat de bine instrumentate, incat este foarte greu sa fie eliminate. Cea mai complicata si cel mai greu de descoperit este frauda externa cu ajutor din interior", a precizat Bogdan ANDRIESCU.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău