Romania depaseste asteptarile turistilor germani
Data publicarii: 20-10-2006Studiul releva ca imaginea Romaniei ca destinatie turistica in randul operatorilor germani este destul de prosta si din acest motiv turistii nu aveau asteptari foarte mari.
Majoritatea (51%) reprezentantilor agentiilor de turism germane au de gand sa-si dezvolte oferta cu destinatia Romania si doar 10% au spus ca vor scoate Romania din randul destinatiilor turistice vizate de ei, arata studiul.
Dintre destinatiile romanesti interesante pentru tour operatorii germani, pe primul loc ca pondere se afla zona Bucovinei (48%), urmata de Maramures (17%), Transilvania si Banat (11%), Bucuresti si alte zone (7%). Din perspectiva agentiilor de turism germane cele mai mari probleme ale tursimului romanesc sunte legate de infrastructura, calitatea proasta a drumurilor, de gunoaie si poluare.
De asemenea, reprezentantii agentiilor de turism au remarcat nivelul prea ridicat al preturilor in raport cu calitatea serviciilor oferite, slaba pregatire a presonalului specializat in turism si neseriozitatea partenerilor romani de afaceri.
Potrivit studiului, cele mai mari avantaje turistice ale Romaniei sunt legate de frumusetea peisajelor naturale si de bogatia patrimoniului cultural, care insa nu sunt suficient protejate si promovate.
"Am remarcat in cei cinci ani de cand lucrez in Romania ca exista o grava lipsa de comunicare intre institutiile statului, in ceea ce priveste problemele legate de dezvoltarea turismului. Un exemplu in acest sens este lipsa de comunicare intre Autoritatea Nationala de Turism (ANT) si Ministerul Mediului, in privinta problemei punerii in valoare a plajelor de pe litoral", a declarat expertul in turism al GTZ/IBD, Wielfried Hildebrand.
"Este incredibil cum de doua luni si jumatate ANT nu are inca un conducator, dar acest lucru nu-l putem spune nici tour operatorilor germani si nici turistilor pentru ca pe ei ii intereseaza doar calitatea produselor turistice romanesti si nu problemele politice", a adaugat Hildebrand.
La sondajul realizat de GTZ/IBD au participat 134 de tour operatori germani care au raspuns la 28 de intrebari legate de Romania ca destinatie turistica.
GTZ/IBD reprezinta un proiect initiat de guvernul german pentru promovarea unor standarde de dezvoltare economica in Romania, inclusiv in domeniul turismului.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului