New York-ul devastat si cu infrastructura ravasita de Sandy
Data publicarii: 02-11-2012 | International
Orasul New York vrea sa uite repede de trecerea lui Sandy, dar revenirea la normalitate in cea mai mare metropola a SUA este blocata. Suspendarea metroului i-a obligat pe locuitorii din Big Apple sa recurga la masini sau autobuze. Blocaj si pe Wall Street unde bursa si-a redus din viteza operatiunilor bursiere din probleme de conexiune. In mijlocul acestui impas, tot mai multe voci cer ca orasul sa dispuna de un sistem de protectie similar altor mari urbe pentru a face fata situatiilor neprevazute, noteaza vineri ziarul El Pais.
"Vom invata din asta', a asigurat guvernatorul Andrew Cuomo, "suntem vulnerabili". Cuomo admite ca protejarea zonelor joase ale orasului si cele mai expuse cresterii apelor va necesita un efort financiar "masiv". Sandy care a facut 22 de morti la New York a scos in evidenta problemele de conexiune ale metropolei de 15 milioane de locuitori cu suburbiile New Jersey, de cealalta parte a raului Hudson, si Connecticut in nordul insulei Manhattan. Metroul este folosit zilnic de 5,3 milioane de persoane. Intrarea in Manhattan prin zonele de acces din East River pentru a merge la serviciu a fost un lucru foarte complicat, practic imposibil. Pe portiunile scurte era mai rapid mersul pe jos. Traficul s-a blocat pe principalele artere in Brooklyn, Queens si Long Island. Transportul public de autobuze a devenit operabil de abia marti dupa amiaza dupa ce au fost deschise podurile, iar de dimineata statiile erau deja supraaglomerate.
Daca mersul la serviciu a fost complicat, intoarcerea a fost o adevarata provocare. Colapsul vietii cotidiene a pus mare presiune pe administratorii transportului public care au putut deschide cateva linii de abia joi, dar cu caracter limitat. De asemenea, metroul nu va putea circula pe sub strada 34 din Manhattan, unde tunelurile sunt inundate iar scoaterea apei va dura cateva zile. Michael Bloomberg, primarul orasului, a avertizat ca obiectivul este de a atinge operativitatea deplina lunea viitoare. Un alt punct cheie era deschiderea lui Midtown Tunnel, inchis pentru prima data in istorie. A doua mare prioritate a orasului este solutionarea lipsei curentului electric care a afectat 800.000 de abonati din New York si suburbii si care a avut un efect de domino asupra locuintelor si a afacerilor. Nici pentru asta nu exista un calendar clar.
Cei care nu au ramas fara curent locuiesc in zonele neafectate de cresterea apelor sau in cladiri care a generatoare. Exista imagini pline de contrast intr-un Manhattan impartit in doua, cu Wall Street care va deveni complet operabila in trei zile si cladiri ramase in intuneric in districtul financiar, unde semafoarele nu functioneaza iar traficul a fost intrerupt. Bloomberg a venit in parcul din apropierea Bursei americane pentru a marca intoarcerea la normalitate. Ramane totusi valabila desfasurarea maratonului New York-ului duminica aceasta, desi Central Park va ramane inchis din cauza arborilor cazuti. Problemele de transport au determinat insa anularea meciului de baschet dintre Brooklyn Netsy si Knicks.
Intre timp, aeroporturile John F. Kennedy si Newark din New Jersey sunt operabile de la primele ore de miercuri, desi in mod limitat. Nu este cazul pentru La Guardia, unde situatia era incerta. Cresterea nivelului apei in seara de luni l-a transformat intr-un lac si pana cand va putea deveni operabil traficul aerian nu va intra in normalitate pe coasta de est. Dincolo de pierderile de vieti omenesti, Sandy a provocat uriase pagube economice, estimate la prima vedere la 20 de miliarde de dolari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani