Cum va inscrieti la Fisc pentru TVA la incasare
Data publicarii: 23-10-2012 | Afaceri
In aceasta saptamana, pana la 25 octombrie, firmele care au cifre de afaceri mai mici de 2,25 milioane de lei pe an trebuie sa depuna Formularul 097 aparut recent in "Monitorul Oficial".
Aveti o firma mica? Ati putea beneficia de amanarea cu 90 de zile a platii TVA dupa facturare, mai exact pana la momentul incasarii banilor, dar pentru asta trebuie sa urmati cateva proceduri fiscale. Mai multe instructiuni in acest sens, ca si formularul ce trebuie completat de catre cei vizati au aparut in "Monitorul Oficial", astfel ca suntem in masura sa va prezentam pe scurt procedurile necesare.
Cel mai important lucru de stiut este ca ar cam trebui sa va grabiti, pentru ca primul termen-limita de depunere a documentatiei este joi, 25 octombrie. Pana atunci va trebui sa va calculati cifra de afaceri realizata in perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012, pentru a vedea daca va incadrati in categoria platitorilor de TVA la incasare, mai exact daca vanzarile din perioada amintita nu depasesc plafonul de 2,25 milioane de lei (500.000 de euro).
Inscrierea este obligatorie
Consultantii fiscali avertizeaza ca inscrierea la Fisc in vederea aplicarii sistemului "TVA la incasare" nu este o optiune, ci e o obligatie a tuturor contribuabililor care se incadreaza in limita prevazuta pentru cifra de afaceri. Astfel, daca in perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012 aveti cifra de afaceri de pana la 2,25 milioane de lei, trebuie sa va inscrieti pana la data de 25 octombrie 2012. Daca la sfarsitul anului constatati ca ati depasit acest plafon, puteti cere retragerea din registru. "Pentru iesirea din sistem, documentatia se depune pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care persoana impozabila a depasit plafonul", se arata in normativul citat.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani