Ce poti si ce nu poti deduce fiscal?
Data publicarii: 15-10-2012 | Afaceri
Sunt considerate cheltuieli deductibile doar cheltuielile care sunt realizate in scopul obtinerii de venituri impozabile si care sunt insotite de documente originale prin care se atesta inregistrarea lor efectiva.
"In categoria documentelor justificative nu este inclusa doar factura sau bonul fiscal, ci si rapoartele de lucru, procesele-verbale de predare-primire, devizuri de lucrari si ordine de deplasare", spune Elena Radulescu de la afirma de contabilitate Conta Radulescu, raspunzand unor intrebari ale cititorilor Romaniei libere.
Cheltuielile care pot fi deduse integral sunt de fapt toate cheltuielile realizate efectiv in vederea desfasurarii activitatii. Putem enumera: cheltuieli cu salariile si contributiile sociale, cheltuieli cu materialele consumabile (produse de curatenie, papetarie, articole de uz general nealimentare), mobilier si alte echipamente de amenajare, cheltuieli cu publicitatea, cheltuieli cu serviciile prestate de terti (servicii de mentenanta PC, contabilitate, utilitati, chirie, taxi, servicii de papetarie, telefonie, internet), servicii postale, comisioane notari, servicii bancare, amortizare. Este foarte important de mentionat ca, desi achizitia unor bunuri ce depaseste 1.800 lei produce un flux de numerar imediat, profitul contabil nu este afectat in aceeasi masura, ci doar treptat, pe masura amortizarii acestora.
Cheltuielile supuse limitelor de deductibilitate sunt cele de protocol - mese de afaceri, cadouri, vacante, bunuri acordate gratuit, sponsorizari, cheltuieli cu intretinerea si combustibilul autovehiculelor (inclusiv asigurari, piese de schimb, spalare) -, cheltuielile de deplasare si cheltuielile cu reparatiile asupra spatiilor exploatate in scop personal cu destinatie de sediu social.
Cheltuieli de deplasare. Deplasarea unui salariat la un client al societatii in vederea prestarii unor servicii sau livrarii anumitor bunuri genereaza o gama larga de cheltuieli cum ar fi: transportul, cazarea, mancarea, vizite la obiective turistice din zona. Doar transportul si cazarea pot fi deduse integral. In vederea deducerii integrale salariatul va trebui sa intocmeasca un ordin de deplasare (OD). In baza OD, salariatul va beneficia suplimentar de o diurna legala concretizata intr-o anumita suma de bani (bani de buzunar) pe care nu va fi nevoit sa ii justifice.
In cazul sediului social, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente apartamentului personal (sediu social) vor fi deductibile in limita corespunzatoare suprafetei puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti in acest scop.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des