De ce vor bancile sa ne vanda carduri de credit?
Data publicarii: 02-10-2012 | Finante-Banci
Gradul de bancarizare a populatiei este inca unul destul de redus, cu tot saltul facut inainte de aparitia crizei financiare. Exista inca un numar important de romani care nu au un cont curent si implicit un card de debit, modalitatea principala de plata ramanand inca plata in numerar.
Pentru foarte multi, primul contact cu un produs bancar a fost reprezentat de achizitia unui bun de folosinta indelungata prin intermediul unui imprumut cu buletinul, iar la achitarea acestuia banca a ramas fara un client. In conditiile in care acordarea de credite noi a stagnat considerabil, bancherii au venit cu noi produse din care sa obtina venituri si prin care sa mentina baza de clienti.
Cardul de credit era prezent pe piata bancara si inainte de 2008 insa in ultimii ani acest produs a inceput sa fie promovat cu agresivitate. Vanzarea agresiva, prin acordarea de bonusuri clientilor care accepta sa achizitioneze un card de credit, sau scutirea in primul an de la plata comisionului de administrare, reflecta profitabilitatea acestui produs pentru bancheri.
Profit mai mare din carduri de credit
Daca in cazul unui credit de nevoi personale fara garantii, care este cel mai accesat tip de credit de catre romani datorita faptului ca nu presupune ipotecarea unei proprietati, perioada de acordare este de 5 ani, iar dupa aceasta perioada clientul poate sa nu mai detina nici un produs la acea banca, in cazul cardului de credit, suma acordata este pe o perioada nelimitata.
Astfel, un client care are un card de credit si cum este cazul de cele mai multe ori, a utilizat total sau partial limita aprobata, ajunge sa plateasca bancii dobanzi si comisioane pe o perioada mult mai mare. In plus, rata dobanzii la cardurile de credit este una foarte ridicata, in medie de 25% la lei, fata de 16% pentru credite de nevoi personale fara garantii in lei.
Pe langa dobanda, posesorul unui card de credit trebuie sa plateasca si un comision de administrare anual, care pleaca de la cateva zeci de lei la cateva sute pentru cardurile de credit tip Gold sau Platinum. Acest comision este platit indiferent daca efectuati sau nu tranzactii in acel an.
Astfel, daca aveti un card de credit si nu ati efectuat tranzactii in ultimul an, banca continua sa va solicite plata comisionului.
Banca obtine venituri importante si din utilizarea cardului de credit in strainatate, prin intermediul unui curs de schimb valutar dezavantajos pentru client, sau prin impunerea unor taxe exorbitante in cazul pierderii cardului in tara dar mai ales in strainatate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului