Implementarea TVA la incasare: un efort neplanificat de companii
Data publicarii: 26-09-2012 | Afaceri
Cea mai noua modificare a Codului Fiscal a venit prin ordonanta de Guvern la sfarsitul lunii august si introduce exigibilitatea TVA la incasarea totala sau partiala a facturilor emise de firme cu o cifra de afaceri care nu depaseste 2.250.000 RON. Pentru facturile care nu au fost incasate in termen de 90 de zile calendaristice, ordonanta prevede ca TVA intervine in cea de-a 90-a zi de la data emiterii facturii.
Ioana Iorgulescu, Senior Manager in cadrul departamentului de Asistenta fiscala si juridica al Ernst & Young Romania, comenteaza:
"Acest nou sistem poate insemna atat o oportunitate prin efectul pozitiv asupra numerarului companiilor furnizoare sau prestatoare, dar poate determina in acelasi timp o intarziere in exercitarea dreptului de deducere a TVA pentru companiile care achizitioneaza bunuri si servicii. In acest scurt timp ramas pana la introducerea sistemului la 1 ianuarie 2013, agentii economici trebuie in primul rand sa inteleaga sistemul si sa determine daca le este aplicabil, nu numai din perspectiva vanzarilor, dar si a achizitiilor de la furnizorii care il aplica.
Implicatiile pentru companiile care vor fi obligate sa adere la acest sistem sunt insa mai extinse si trebuie adresate cu o atentie deosebita. Procedurile interne de facturare si raportare trebuie revizuite pentru a raspunde noilor cerinte de monitorizare. Mai mult decat atat, sistemele IT vor necesita recalibrari care implica eforturi si costuri ce nu au fost probabil planificate pentru perioada urmatoare.
Companiile cu care lucram in Romania fac eforturi pentru a intelege implementarea noului sistem, insa ne-au impartasit mai multe neclaritati care trebuie analizate. Am planificat deja in urmatoarele saptamani o serie de seminarii de specialitate pentru a dezbate toate aspectele si implicatiile fiscale, dar si operationale, pe care companiile vizate le vor intampina incepand cu 1 ianuarie 2013. Primul seminar privind aplicarea TVA la incasare va avea loc pe 27 septembrie, dar vor urma si altele, intrucat nevoia de a intelege implementarea corecta si concreta a acestei noi prevederi este foarte mare.”
Despre Ernst & Young
Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 152,000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 22.9 miliarde dolari in anul 2011. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le acordam clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. In Romania, Ernst & Young este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 470 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina noastra de internet: www.ey.com.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani