TOP cele mai puternice branduri romanesti

Data publicarii: 13-09-2012 | Afaceri

Borsec conduce Topul celor mai puternice 50 de branduri romanesti, editia 2012, fiind urmat de Gerovital, Dorna, Poiana, La Dorna, Plafar, Cris-Tim, Kandia, Napolact si Fares. 

Clasamentul are la baza un studiu realizat de catre Unlock Market Research pentru revista Biz si a fost lansat astazi in cadrul conferintei BrandRo.

"De trei ani ne incapatanam sa promovam brandurile romanesti performante. Sa aratam ca marcile locale stiu sa-si foloseasca atuurile pentru a atrage consumatorii de partea lor. Vorbim despre adevaratele branduri campioane, care demonstreaza ca forta produsului, dublata de o strategie solida de marketing si comunicare, dau rezultate”, declara Marta Usurelu, redactor-sef  Biz.

In topul de anul acesta au intrat patru noi marci romanesti: Caroli, Adria, Silva si Dedeman. La capitolul cresteri spectaculoase in 2012 se inscriu branduri precum Fares, Dero, Elmiplant, Pate Bucegi si Arctic. O ascensiune deosebita este inregistrata anul acesta de categoria alimente, respectiv sub-categoria mezeluri, Cris-Tim fiind unul din brandurile ce se regaseste in primele 10 marci romanesti in 2012.

Anul trecut, topul celor mai puternice marci romanesti indica cresteri ale produselor alimentare si ale celor de igiena personala si scaderi pentru categoriile de servicii, bunuri de folosinta indelungata si bauturi alcoolice. Tendinta aceasta este fireasca in vremuri de criza si se pastreaza si anul acesta indicand faptul ca oamenii au devenit mai pragmatici, mai centrati pe satisfacerea unor nevoi elementare. 

Scopul acestui al treilea val al studiului a fost de a identifica puterea marcii si din perspectiva capacitatii acesteia de a se mentine in top, in conditiile in care brandurile actioneaza intr-un mediu economic instabil. 

"La prima editie a topului spuneam ca va fi foarte dificil sa comparam topurile de la an la an. Aceasta a treia editie imi invinge scepticismul din 2010. De regula, dupa trei valuri se poate vorbi de o stabilizare a unui trend. Asta vedem si noi anul acesta. Topul marcilor romanesti este foarte stabil, semn ca romanii considera ca avem valori comerciale incontestabile”, declara Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.

Prezentarea rezultatelor, a clasamentului si a concluziilor topului se gasesc pe www.revistabiz.ro. Rezultatele studiului pot fi citite integral in a treia editie a cartii "50 cele mai puternice branduri romanesti”.

Despre BrandRo

BrandRo, primul eveniment Biz din aceasta toamna, a strans laolalta peste 100 de specialisti in branding, manageri si antreprenori, profesionisti din domeniul marketingului si al publicitatii, lideri de opinie si reprezentanti media.

BrandRo este un eveniment dedicat analizei strategiilor brandurilor romanesti in lupta lor de diferentiere fata de marile branduri internationale precum si dezbaterilor despre provocarile si oportunitatile pe care momentul actual si contextul global le prezinta. Mai multe informatii despre eveniment se gasesc pe www.bizforum.ro/brandro.

Despre Biz

Biz este o revista de afaceri avangardista care ofera proiecte jurnalistice creative, continut viu si abordari unice asupra mediului de business local si international. 

Lansata in anul 2000, Biz a fost prima revista de afaceri din Romania, impunandu-se prin premiere in print, evenimente de business, proiecte speciale si cautand mereu sa abordeze mediul de afaceri dintr-o perspectiva inedita si interesanta pentru cititori. 

Cu o aparitie bilunara, are ca public-tinta manageri cu varste intre 25 si 45 de ani. Tirajul revistei este de 10.000 de exemplare pe numar, auditate de BRAT, dintre care 6.200 sunt abonamente. Se distribuie in zonele urbane din tara. 

Incepand din 2009, revista Biz este condusa de Marta Usurelu, redactor-sef si actionar majoritar.

Despre Unlock Market Research

Unlock Market Research este o companie de cercetare de piata din Romania formata dintr-o echipa de 23 de profesionisti, specializati in sociologie, statistica-matematica si marketing.

Serviciile Unlock Market Research includ designul si desfasurarea de studii de cercetare calitative si cantitative pentru obiective specifice strategice de brand si categorie: pozitionare de brand, planificare de portofoliu, audit de brand, extensii de brand, comunicare de brand, segmentare motivationala, segmentare pe baza ocaziilor de consum, generare de insight, determinarea performantei ambalajelor sau produselor, precum si ateliere explorative pentru generarea de insight-uri, pozitionare sau dezvoltare de concept de produs sau de comunicare. 

Incepand cu 2011, Unlock opereaza prin parteneri in Europa Centrala si de Est, oferind clientilor sai suport regional. 

Unlock a fost si prima companie de cercetare cu capital 100% romanesc care a participat ca expozant la cel mai mare targ de cercetare de piata si marketing din Europa - Insight Show, in 2011 (Londra).


Ultimele stiri pe BankNews.ro: