Consumatorul de servicii financiare din Romania - tot mai informat
Data publicarii: 03-09-2012 | Finante-Banci
Timp de o luna, MasterCard si Conso au derulat un concurs educational, pentru a testa cunostintele financiare ale cititorilor portalului. Participantii au fost invitati sa raspunda la 20 de intrebari care au vizat in principal cardurile bancare, utilizarea acestora in mediul online, cat si termeni care se folosesc in mod frecvent, precum perioada de gratie, limita de credit sau descoperitul de cont.
Concursul, parte a programului educational EduCard, lansat de MasterCard la sfarsitul anului 2009, este deja la a doua editie si se adreseaza tuturor celor care vor sa invete sau sa isi testeze notiunile financiare de baza.
"Evolutia unei piete bancare sanatoase se recunoaste dupa nivelul de educatie financiara al populatiei, iar in Romania, de trei ani incoace, segmentul platilor cu cardul la comerciantii din mediul real si virtual inregistreaza un progres constant, atat din punct de vedere al numarului de tranzactii, cat si al retelei de acceptare”, spune Cosmin Vladimirescu, Country Manager Romania si Moldova, MasterCard Europe. "Rezultatele concursului realizat pe Conso.ro ne arata ca si initiativele noastre in domeniul educarii utilizatorilor de servicii financiare, care din 2009 au fost asimilate programului EduCard, au avut efect.”
Conform rezultatelor concursului, peste 80% dintre cititorii Conso sunt familiarizati cu notiunile care stau la baza tuturor operatiunilor/deciziilor financiare legate de carduri - ce presupune perioada de gratie, ce reprezinta limita de credit, in functie de ce se calculeaza descoperitul de cont, cate carduri de credit poate detine un client sau pentru ce este destinat, in primul si in primul rand, un card de credit.
"Cei trei ani de recesiune financiara au constituit pentru multi romani un imbold pentru a cauta surse de informare, pentru a-si administra mai bine banii si, mai ales, pentru a alege produse care sa se plieze pe stilul de viata si nevoile acestora. De aceea, in momentul de fata avem consumatori de servicii financiare mult mai informati si responsabili decat in urma cu cinci ani”, continua Cosmin Vladimirescu.
Comertul electronic este unul dintre punctele de interes pentru cititorii Conso. Asa cum se observa si din concurs, comportamentul utilizatorilor de carduri s-a schimbat - 94% dintre respondenti stiu care este principalul element de securitate pentru cumparaturile cu cardul pe internet si cum isi pot activa cardul in sistemul 3D Secure - direct pe site-ul bancii emitente sau pe cel al comerciantului, prin ADS (Activation during Shopping). In plus, 86% dintre respondenti sunt la curent cu ceea ce presupun tentativele de phishing.
Conform rezultatelor, peste 85% dintre cei care au raspuns stiu care este mecanismul de functionare a cardurilor contactless, co-branded sau prepaid. Acest lucru se datoreaza faptului ca, in ultima perioada, romanii si-au dorit sa detina un card bancar, care pe langa functionalitatea de baza - aceea de utilizare pentru plati la comercianti sau retrageri de numerar de la ATM - sa le aduca si beneficii. Chiar daca, in anii trecuti, cererea cea mai mare era pentru carduri standard de debit, pe masura ce nivelul de educatie a inceput sa creasca, portofoliile bancilor au inceput sa includa si produse de nisa care vin la pachet cu programe de recompense, asigurari de calatorie sau tehnologii menite sa faca viata mai usoara.
Pe de alta parte, participantii la concurs au demonstrat ca sunt informati si stiu cum sa foloseasca un card de credit. Rezultatele arata ca peste 80% dintre cititorii Conso utilizeaza in mod documentat acest produs financiar - stiu ce inseamna o limita de credit si cunosc beneficiile produsului, de exemplu perioada de gratie. In plus, aproape toti respondentii (in proportie de 98%) stiu cum trebuie sa procedeze daca isi pierd sau le este furat cardul.
Concursul a fost realizat de catre MasterCard, pe portalul financiar Conso.ro, in perioada iulie-august 2012, si a avut peste 800 de participanti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday