Palatul Parlamentului ar trebui promovat in strainatate drept Palatul lui Ceausescu
Data publicarii: 03-09-2012 | Turism
Vestile bune despre obiectivul turistic Palatul Parlamentului ar deveni spectaculoase daca am avea curajul sa promovam aceasta cladire in strainatate sub numele de "Palatul lui Ceausescu”. Incasarile raportate de Secretariatul General al Camerei Deputatilor, de peste 2 milioane de lei, si cei peste 140.000 de turisti, din care peste 80 la suta sunt straini, s-ar dubla in decurs de un an daca ne-am folosi de renumele trist al dictatorului si de legatura sa cu Palatul Parlamentului pentru a atrage si mai mult atentia asupra cladirii.
Strainii nu vin sa vada institutia Parlamentului Romaniei, ci urmele comunismului si ale dictatorului celebru in intreaga lume prin monstruozitatile sale. Tocmai de aceea, a ascunde acest obiectiv turistic sub numele lui institutional diminueaza importanta si atractivitatea lui pentru cei care ar dori sa vada marturia vie a trecutului si cea mai neverosimila realizare a comunismului romanesc.
In acest caz, ca si in cazul brandului Dracula, ne izbim de aceeasi timiditate si rusine de a atrage turistii straini din cauza unor sensibilitati care nu-si au insa locul pe piata acerba a concurentei din industria turismului.
Oricum, agentiile straine de turism identifica locatia ca fiind Palatul lui Ceausescu si exact pe aceasta tema reusesc sa atraga aici turistii. Ramane ca si noi sa promovam obiectivul prin ceea ce il face interesant pentru straini. Este cunoscut faptul ca unii politicieni au vrut sa rada obiectivul de pe fata pamantului dupa 1990 pentru ca era un simbol al comunismului. Dimpotriva, el ar trebui vandut turistic tocmai in aceasta calitate, iar dovada cea mai buna a succesului sau este faptul ca niciun grup de turisti care trece prin Bucuresti nu rateaza sa ii faca o vizita.
Datorita importantei sale, am inclus Palatul lui Ceausescu si in Turul Discover Dracula, mai ales ca istoria monstruoasa a comunismului tarziu e conectata simbolic destul de clar cu brandul Dracula, al stapanitorului insetat de violenta si sange. Acest gen de simboluri sunt cele care ii atrag de turisti si ar fi o lipsa de inteligenta din partea noastra sa nu le folosim ca atare.
Dan Matei Agathon, Presedinte Federatia Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS)
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani