Palatul Parlamentului ar trebui promovat in strainatate drept Palatul lui Ceausescu
Data publicarii: 03-09-2012 | Turism
Vestile bune despre obiectivul turistic Palatul Parlamentului ar deveni spectaculoase daca am avea curajul sa promovam aceasta cladire in strainatate sub numele de "Palatul lui Ceausescu”. Incasarile raportate de Secretariatul General al Camerei Deputatilor, de peste 2 milioane de lei, si cei peste 140.000 de turisti, din care peste 80 la suta sunt straini, s-ar dubla in decurs de un an daca ne-am folosi de renumele trist al dictatorului si de legatura sa cu Palatul Parlamentului pentru a atrage si mai mult atentia asupra cladirii.
Strainii nu vin sa vada institutia Parlamentului Romaniei, ci urmele comunismului si ale dictatorului celebru in intreaga lume prin monstruozitatile sale. Tocmai de aceea, a ascunde acest obiectiv turistic sub numele lui institutional diminueaza importanta si atractivitatea lui pentru cei care ar dori sa vada marturia vie a trecutului si cea mai neverosimila realizare a comunismului romanesc.
In acest caz, ca si in cazul brandului Dracula, ne izbim de aceeasi timiditate si rusine de a atrage turistii straini din cauza unor sensibilitati care nu-si au insa locul pe piata acerba a concurentei din industria turismului.
Oricum, agentiile straine de turism identifica locatia ca fiind Palatul lui Ceausescu si exact pe aceasta tema reusesc sa atraga aici turistii. Ramane ca si noi sa promovam obiectivul prin ceea ce il face interesant pentru straini. Este cunoscut faptul ca unii politicieni au vrut sa rada obiectivul de pe fata pamantului dupa 1990 pentru ca era un simbol al comunismului. Dimpotriva, el ar trebui vandut turistic tocmai in aceasta calitate, iar dovada cea mai buna a succesului sau este faptul ca niciun grup de turisti care trece prin Bucuresti nu rateaza sa ii faca o vizita.
Datorita importantei sale, am inclus Palatul lui Ceausescu si in Turul Discover Dracula, mai ales ca istoria monstruoasa a comunismului tarziu e conectata simbolic destul de clar cu brandul Dracula, al stapanitorului insetat de violenta si sange. Acest gen de simboluri sunt cele care ii atrag de turisti si ar fi o lipsa de inteligenta din partea noastra sa nu le folosim ca atare.
Dan Matei Agathon, Presedinte Federatia Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS)
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului