Razboaie comerciale pe teritoriul Romaniei
Data publicarii: 17-10-2006In schimb, se specula atunci pe seama marelui avantaj de a fi primul intr-o piata care inca nu s-a dezmeticit dupa comunism, companii precum Metro profitind de aceasta sansa chiar si in prezent. Acum, investitorii se uita frecindu-si miinile la potentialul pietelor pe care vor sa intre. Si se mai uita extrem de atent la concurenta pentru ca, de fapt, aici am ajuns. Intr-o epoca a concurentei, in care cotele de piata si profiturile nu se mai cistiga dintr-o data, ci pas cu pas si cu foarte mari eforturi.
Ce aduce concurenta
Aparitia concurentei i-a facut pe jucatori sa se comporte ca intr-o economie sanatoasa. Adica sa-si scoata toti asii din mineca pentru a taia din avintul competitorilor directi sau indirecti ori, dupa caz, pentru a-si mentine pozitia de lider. Metodele sint bine cunoscute, incepind cu diverse politici de pret, distributie si promovare pina la lovituri sub centura.
Unul dintre sectoarele din care se poate invata cum anume se poarta o lupta este cel bancar. In acest caz, a existat mai intii lupta marilor banci ale lumii pentru un loc important pe piata. Tacticile au fost in mare doua: fie au cumparat foste banci de stat, fie au ales sa se dezvolte organic. Depasindu-se acest prag, acum institutiile bancare se bat in oferte si retele de distributie. Si daca pe seama competitiei ofertele bancilor au inceput sa-i propuna romanului acele preturi care ii permit acestuia bunuri de marca, strategiile au inceput sa se schimbe si in industria auto.
Batalii strinse
Numai daca ne uitam la marcile autohtone, se poate ghici ceva din strategia fiecaruia. Mai precis, Dacia a mizat totul pe cartea Logan, ceea ce a insemnat si sfirsitul erei Solenza. In schimb, Daewoo si-a mentinut strategia de diversificare a gamei, concentrindu-se pe productia a patru modele: Matiz, Cielo, Nubira si Tacuma.
Nu mica este concurenta si in piata de retail. Sint pe de o parte marile lanturi de supermarketuri si hipermarketuri, iar pe de alta parte, retailerii de electrice si electrocasnice, care au ajuns sa se concureze reciproc. Aceasta ca sa nu mai vorbim despre piata telefoniei mobilei, care a explodat o data cu preluarea Connex de Vodafone, rebrandingul Orange si intrarea pe piata a Cosmote.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman