Casa Poporului a scos 500.000 de euro din turism
Data publicarii: 29-08-2012 | Turism
Cladirea-simbol a comunismului, Casa Poporului, ramane obiectivul cel mai cautat de turistii straini din Bucuresti. Palatul Parlamentului a incasat aproximativ 500.000 de euro anul trecut din biletele pentru vizitarea lui. Constructia a atras 141.000 de curiosi, dintre care 80% au fost straini.
Palatul Parlamentului - fosta Casa a Poporului -, visul megaloman al lui Nicolae Ceausescu, care a intrat ulterior cu trei recorduri in World Records Academy pentru cea mai mare, cea mai scumpa si cea mai grea cladire administrativa din lume, a devenit atractia turistilor straini sositi in Romania. Aproape zilnic, de jur- imprejurul ei se pot observa turisti, romani si straini, cu aparatele de fotografiat in mana, care o studiaza ca pe o curiozitate arhitecturala. Cei mai multi dintre ei ajung sa o viziteze si in interior iar pentru aceasta distractie platesc intre 25 si 40 de lei pentru un tur.
Potrivit informatiilor furnizate de Secretariatul General al Camerei Deputatilor, 2.276.322, 12 lei a incasat institutia din turism anul trecut, iar cei mai multi dintre vizitatori sunt japonezi, americani, spanioli, portughezi, chinezi si israelieni.
"Pentru turistii straini este ceva impresionant, ceva unic, le place", spune Oana Iacob, reprezentant al agentiei de turism Liberty International, care organizeaza excursii pentru turistii straini provenind din Israel, Spania, Rusia, Polonia, Portugalia. Prin intermediul acestei agentii aproximativ 6.000 de turisti straini ne viziteaza anual tara.
Un japonez, de pilda, plateste in jur de 2.000 de euro pentru un concediu de o saptamana in Europa de Est, iar de cele mai multe ori acesta isi imparte zilele de concediu pentru a vizita si tara vecina, Bulgaria.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului