Si BNR este de vina pentru clauzele abuzive ale bancilor-Tribunalul Bucuresti
Data publicarii: 27-08-2012 | Finante-Banci
Bancile nu sunt singurele vinovate pentru clauzele abuzive inserate in contractele de credit incheiate cu clientii persoane fizice. Banca Nationala a Romaniei, in calitate de reglementator si supraveghetor al pietei, poarta si ea o parte din aceasta responsabilitate, se arata in motivarea sentintei Tribunalului Bucuresti intr-un proces colectiv impotriva Volksbank, unde instanta a dat dreptate clientilor care au contestat mai ulte clauze din contractele de credit, scrie ECONOMICA.NET
Banca Nationala a Romaniei s-a ferit sa discute pana acum despre procesele in care sunt implicate bancile comerciale, dupa ce mii de clienti le-au actionat in instanta invocand existenta unor clauze abuzive, si dupa ce acestia au primit sentinte definitive pozitive in foarte multe cazuri.
Tribunalul Bucuresti a terminat de redactat recent motivarea in sentinta data in procesul colectiv in care clienti ai Volksbank au dat in judecata banca, reclamand mai multe abuzuri in contractele de credit, abuzuri care faceau creditele mai scumpe. Instanta a dat dreptate clientilor si a dispus eliminarea clauzei privind comisionul de risc si rambursarea banilor catre reclamanti, precum si eliminarea clauzei care permitea bancii sa modifice dobanda, fara ca in contract sa fie stipulate conditiile care pot duce la o astfel de modificare. In anul 2011, doar Volskbank avea pe rol peste 2.600 de litigii cu clientii, din care 750 au si primit o sentinta definitiva si irevocabila in favoarea clientilor. Aceste contracte cu clauze preformulate, nenegociate cu clientul si abuzive, pentru ca aduc un prejudiciu clientului - potrivit instantei - au trecut in prima faza pe la BNR pentru aprobare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii