Istoria unui esec cu happy-end: Aviva
Data publicarii: 17-08-2012 | Finante-Banci
Dupa 12 ani, englezii de la Aviva se pot lauda ca afacerea lor locala este pe zero acum, cand a fost deja vanduta. Fara masurile si evolutiile din ultimii doi ani, situatia ar fi fost chiar mai grava
La inceputul anilor 2000, cand au ajuns pentru prima data in Romania, englezii de la Aviva venisera cu planuri mari. Au investit zeci de milioane de euro doar in giganticele campanii de promovare, "uitand" deliberat de profit. Cu cat concurenta pe piata locala a devenit mai acerba cu atat si investitiile englezilor au fost mai mari.
Cota de piata era tot ce conta. "Au crezut enorm in Romania, dar au facut marea greseala de a aduce aici, ani la randul, exclusiv manageri straini care nu stiau nimic despre piata locala. Au fost greseli enorme, mai ales in ceea ce priveste achizitiile nejustificate de dimensiunile pietei din Romania, dar au fost si fapte deliberate. In zona vanzarilor, au fost suficiente situatii in care unii angajati, chiar cu functii, luau bonusuri pentru polite la care nu se mai platea prima anuala dupa jumatate de an", ne-a dezvaluit o sursa apropiata situatiei. Potrivit acesteia, pana in 2010, unii dintre principalii parteneri, pe partea de vanzari, au fost companii de tip MLM (multi-level marketing), care, in marea lor majoritate, desi pot aduce vanzari substantiale, conduc la o deterioare a calitatii portofoliului. Altfel spus, este putin probabil ca un client dintr-o retea piramidala sa dezvolte o relatie pe termen lung cu asiguratorul. Cu toate acestea, marturiseste pentru Capital liderul unei astfel de companii, "comisionul pe care il primeam la vanzarea de polite ajungea la 80-85% din prima aferenta primului an".
Integral in Capital.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii