Istoria unui esec cu happy-end: Aviva
Data publicarii: 17-08-2012 | Finante-Banci
Dupa 12 ani, englezii de la Aviva se pot lauda ca afacerea lor locala este pe zero acum, cand a fost deja vanduta. Fara masurile si evolutiile din ultimii doi ani, situatia ar fi fost chiar mai grava
La inceputul anilor 2000, cand au ajuns pentru prima data in Romania, englezii de la Aviva venisera cu planuri mari. Au investit zeci de milioane de euro doar in giganticele campanii de promovare, "uitand" deliberat de profit. Cu cat concurenta pe piata locala a devenit mai acerba cu atat si investitiile englezilor au fost mai mari.
Cota de piata era tot ce conta. "Au crezut enorm in Romania, dar au facut marea greseala de a aduce aici, ani la randul, exclusiv manageri straini care nu stiau nimic despre piata locala. Au fost greseli enorme, mai ales in ceea ce priveste achizitiile nejustificate de dimensiunile pietei din Romania, dar au fost si fapte deliberate. In zona vanzarilor, au fost suficiente situatii in care unii angajati, chiar cu functii, luau bonusuri pentru polite la care nu se mai platea prima anuala dupa jumatate de an", ne-a dezvaluit o sursa apropiata situatiei. Potrivit acesteia, pana in 2010, unii dintre principalii parteneri, pe partea de vanzari, au fost companii de tip MLM (multi-level marketing), care, in marea lor majoritate, desi pot aduce vanzari substantiale, conduc la o deterioare a calitatii portofoliului. Altfel spus, este putin probabil ca un client dintr-o retea piramidala sa dezvolte o relatie pe termen lung cu asiguratorul. Cu toate acestea, marturiseste pentru Capital liderul unei astfel de companii, "comisionul pe care il primeam la vanzarea de polite ajungea la 80-85% din prima aferenta primului an".
Integral in Capital.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani