Clientii cu bani multi si garantii, blocati de regulamentul BNR
Data publicarii: 02-08-2012 | Finante-Banci
Desi si-a propus sa evite situatiile negative aparute in urma creditarii nebune de dinainte de 2009, BNR a lovit si in clientii cei mai buni, cu venituri si garantii solide
Nicoleta G. este in principiu un client ideal pentru o banca. Ea lucreaza -intr-o multinationala de mai multi ani, are un salariu care depaseste lejer 1.000 euro, iar imobilul pe care il poate aduce ca garantie la banca este evaluat la peste 100.000 euro. Are un credit de consum cu un sold de 15.000 euro folosit in scop imobiliar, iar acum ar dori sa acceseze inca 20.000 euro pentru finalizarea casei si alte imbunatatiri locative. Practic, ar avea nevoie de un credit de nevoi personale de 35.000 euro, pentru care vrea sa garanteze cu imobile si terenuri de peste 100.000 euro. Cu un asemenea profil, pe ea s-ar fi batut orice banca din Occident. In Romania, ea a batut la portile bancilor si nu a gasit nicio solutie. Cum este posibil, ca in criza de clienti solvabili, sa nu existe solutii adecvate de finantare pentru clientii ideali?
Raspunsul sta in prudenta nenuantata si relativ excesiva a BNR la adresa creditarii persoanelor fizice. Astfel, din dorinta de a evita efectele negative pe care le-a avut creditarea nesabuita din 2006-2008, regulamentul BNR a lovit chiar si in clientii cei mai solvabili. O parte din ei se gasesc acum captivi in credite pe conditii dezavantajoase, altii nu isi pot continua proiectele incepute, iar altii nu au posibilitatea de a demara proiecte mai consistente.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani