Western Union lanseaza campania Fereste-te de fraude!
Data publicarii: 01-08-2012 | Finante-Banci
Western Union lanseaza astazi campania "Fereste-te de fraude!” care are ca scop informarea consumatorilor despre cum se pot feri sa nu devina victime ale fraudatorilor atunci cand fac transferuri de bani. Campania va include o serie de sase caricaturi semnate de Ion Barbu care vor ilustra cele mai frecvent intalnite scheme de frauda si modalitatile prin care consumatorii le pot identifica, astfel incat sa nu cada victime ale escrocilor.
"Ca furnizor de servicii financiare, Western Union acorda o mare importanta protectiei consumatorilor sai. Este, insa, o realitate regretabila ca sunt utilizate adesea servicii legitime pentru derularea unor activitati frauduloase. De aceea, lansam campania "Fereste-te de fraude!” prin care ne dorim sa crestem nivelul de informare al consumatorilor nostri asupra diferitelor tipuri de frauda, dar si asupra semnalelor de alerta de care trebuie sa tina cont pentru a face transferuri de bani in siguranta”, declara Daniela Budurea, Country Director Romania si Bulgaria, Western Union.
Seria de caricaturi va ilustra sase scheme de frauda dintre cele mai frecvent intalnite: oferte de masini second-hand pe internet, oferte de apartamente ieftine de inchiriat sau de cumparat pe internet, licitatii online pentru diverse produse, loterii cu premii sau vize, oferte de locuri de munca in strainatate si castigarea unor premii surpiza.
Campania va demara cu prezentarea mecanismului de frauda cu masini second hand la preturi irezistibile pe internet.
Escrocii ii vizeaza pe cei care cauta masini second hand pe internet. Anunturile, foarte atragatoare, sunt publicate pe site-urile specializate si spun, in in linii mari, o poveste de genul: masina este aproape noua, are putini kilometri parcursi, iar pretul este negociabil. Cand potentiala victima devine interesata de oferta si suna la numarul de telefon din anunt (de obicei, un numar de cartela pre-paid), falsul proprietar ii propune sa corespondeze doar pe e-mail. Urmeaza cateva zile de discutii, in care presupusul vanzator mai lasa cateva sute de euro din pretul masinii si castiga increderea viitoarei sale victime. In momentul incheierii tranzactiei, falsul vanzator ii cere cumparatorului sa faca o operatiune aparent ciudata: sa-si trimita banii siesi, prin Western Union si sa-i furnizeze pe mail o copie cu dovada efectuarii transferului. Vanzatorul invoca pretextul ca nu vrea sa faca drumul degeaba, inainte de a avea dovada ca clientul este serios si detine suma stabilita. Clientul dornic sa intre cat mai repede in posesia masinii second hand la pret de chilipir efectueaza transferul, doar ca, in momentul in care se duce sa-si ridice banii, constata ca acestia au fost deja ridicati. Banii au fost preluati de vanzatorul-escroc cu un act de identitate falsificat, folosind codul MTCN (numarul de control unic care nu trebuie dezvaluit decat destinatarului) furnizat chiar de catre cumparator.
Indiferent de mecanismul folosit de escroci, cea mai buna metoda de prevenire a fraudelor ramane informarea. Campania Western Union isi propune sa traga un semnal de alarma si sa ajute consumatorii sa identifice situatiile de frauda prin recunoasterea unor elemente comune:
Daca o oferta pare prea buna pentru a fi adevarata, probabil ca asa si este.
Fiti intotdeauna precaut cand vi se solicita orice tip de plata inaintea livrarii produsului, a vizionarii aprtamentului, a masinii sau inaintea semnarii unor forme de angajare pentru munca in strainatate.
Fiti precaut atunci cand ofertele promit produse la preturi mici, case, apartamente de inchiriat cu mult sub pretul pietei sau salarii mari pentru posturi care nu necesita experienta, oferind totodata garantia angajarii.
Daca comunicati cu angajatorul sau vanzatorul prin e-mail, verificati daca acesta foloseste corect limba romana. Punctuatia, greselile de ortografie sau greselile de gramatica reprezinta, cel mai adesea, un semnal de alarma. De asemenea, acordati atentie si adresei de e-mail, fraudatorii folosind, de obicei, adrese generice si nu specifice companiei din care pretind ca fac parte.
Fiti precaut atunci cand discutati cu persoane care pretind ca locuiesc in alta tara sau sunt plecati din tara in interes de afaceri. Fraudatorii folosesc aceasta scuza pentru a evita o intalnire fata in fata.
Daca aveti de-a face cu o agentie sau o companie necunoscuta, contactati Oficiul pentru Protectia Cosumatorului pentru a verifica daca au fost depuse plangeri.
Nu uitati ca Western Union nu va recomanda sa utilizati transferul de bani catre persoane straine sau catre cineva a carui identitate nu o puteti verifica.
Western Union ofera consumatorilor servicii de incredere pentru a trimite bani familiei sau prietenilor. Este important de retinut ca un transfer de bani poate fi ridicat intr-o perioada scurta de timp de la trimitere - chiar in cateva minute - iar, dupa ce suma a fost ridicata, expeditorii nu mai pot anula transferul sau obtine banii inapoi de la Western Union, chiar daca transferul a fost rezultatul unei fraude.
Campaia de informare pentru prevenirea fraudelor se va desfasura in Romania si Bulgaria in perioada august 2012 - septembrie 2012. Informatiile referitoare la situatiile de frauda pot fi accesate si pe www.transferdebani.ro/antifrauda.html
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani