Dolce Sport: Distributia meciurilor au fost aprobate de UEFA
Data publicarii: 21-06-2012 | Media
Negocierile au inceput dupa ce TVR a anuntat public pe site-ul sau intentia de a sublicentia dreptul de difuzare pentru cateva evenimente sportive. Dolce Sport a fost una dintre entitatile care si-au aratat interesul fata de anuntul mentionat si a facut o oferta in acest sens. Astfel, din punctul de vedere al Romtelecom, compania a dat curs oportunitatii oferite de TVR, avand ca scop interesul clientilor sai.
Valoarea este una la nivelul pietei pentru ceea ce am cumparat
Cu privire la pretul platit de Romtelecom, acesta este pretul de piata, avand o valoare semnificativa, in concordanta cu practicile si conditiile din piata si in concordanta cu reglementarile UEFA, EBU si ale altor foruri oficiale. Pretul final reflecta intr-o maniera corecta valoarea continutului (parte din portofoliul integral al TVR) primit de catre Dolce Sport, care reprezinta numai o mica parte in termeni de cantitate si calitate din competitiile pentru care TVR detine drepturi de difuzare.
Termenii negociati initial in contractul cadru au avut in vedere transmiterea de catre Dolce Sport a unui numar de meciuri exclusive din fazele finale eliminatorii ale EURO 2012, care, in termeni de valoare financiara, audienta si calitate a spectacolului sportiv, au o importanta mult mai mare. Aceasta distribuire a meciurilor trebuia aprobata de UEFA. In baza aprobarii UEFA, meciurile din fazele finale eliminatorii au fost compensate cu un numar mai mare de meciuri din fazele inferioare ale competitiei, care, fiecare, are o valoare semnificativ mai mica in comparatie cu meciurile negociate initial. In consecinta, valoarea meciurilor transmise de TVR este mult mai mare decat a celor transmise de Dolce Sport.
In plus, trebuie sa se tina cont de faptul ca, la momentul cand TVR a cumparat drepturile de difuzare (2008), situatia economica de pe piata era semnificativ mai buna decat cea din perioada 2010-2011, cand s-a negociat si s-a convenit asupra termenilor contractuali dintre Dolce Sport si TVR.
Rezultatul negocierilor de sambata, 16 iunie, este unul cu impact pozitiv pentru iubitorii de sport din Romania
Pe parcursul negocierilor care au urmat notificarii transmise de TVR, care au avut loc sambata, principalul scop a fost acela de a rezolva situatia creata, asa cum s-a mentionat si in pozitia transmisa vineri. Obiectivul a fost acela de a identifica o solutie imediata, acceptabila si constructiva pentru aceasta disputa comerciala, cu impact pozitiv imediat atat pentru clientii Dolce Sport, cat si pentru toti iubitorii de sport din Romania.
Intrucat sambata dimineata, conform acordului agreat anterior de ambele parti, in baza aprobarii UEFA, ramasesera doar 4 meciuri exclusive plus 7 non-exclusive (transmise simultan cu TVR) pentru a fi difuzate de Dolce Sport (din care 2 ar fi fost pierdute oricum peste weekend), pentru ca abonatii Dolce Sport sa nu rateze meciurile contractate, Romtelecom a apelat la cea mai eficienta solutie la acel moment, dat fiind contextul (negocierile au avut loc in weekend).
In schimbul exclusivitatilor initiale, Romtelecom a negociat astfel incat clientii Dolce Sport sa beneficieze in total de 15 meciuri non-exclusive (difuzate simultan cu TVR).
Distributia meciurilor au fost aprobate de UEFA
Asa cum a fost stipulat in contractul cadru semnat, meciurile ce urmau sa fie transmise de Dolce Sport trebuia sa respecte prevederile si aprobarea UEFA. In baza aprobarii UEFA, cele doua parti au agreat distributia meciurilor.
Mai clar, cele doua companii au cazut de acord initial asupra unui anumit numar de meciuri exclusive cu o valoare corespunzatoare (10 meciuri in exclusivitate, inclusiv sferturile de finala si semifinalele), care au fost transmise spre aprobare la UEFA. UEFA a aprobat o lista diferita de meciuri in exclusivitate pentru a fi sub-licentiate catre Dolce Sport (compensand sferturile de finala si semifinalele cu un numar mai mare de meciuri din prima faza a competitiei si adaugand un numar de meciuri non-exclusive).
Aceasta aprobare finala de la UEFA a generat schimbul de e-mail-uri dintre reprezentantul TVR si cel al Dolce Sport, acesta fiind contextul real in care a avut loc aceasta corespondenta.
Alte informatii
Ne exprimam public deschiderea si disponibilitatea de a oferi toate documentele si informatiile necesare oricarei autoritati publice relevante, care ar dori sa faca orice fel de analiza sau investigatie cu privire la parteneriatul pe care il consideram a fi rezultatul corect al unei negocieri comerciale.
Comunicat de presa
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani