Industria aeronautica cauta cu disperare ingineri
Data publicarii: 11-06-2012 | HR/Cariere
Industria aeronautica are probleme in a gasi inginerii de care are nevoie pentru a putea face fata cererii pentru 20.000 de avioane in urmatorii 20 de ani, transmite AFP.
'Rezervorul de talente din Europa a devenit insuficient', a declarat Tom Enders, cel care tocmai a trecut de la conducerea constructorului aerian Airbus la firma mama EADS. Potrivit lui Enders, doar 9.000 din cele 12.000 de posturi disponibile anul trecut in sectorul aeronautic din Europa au putut fi acoperite.
Situatia este similara pe celalalt mal al Atlanticului. 'Cu 72.000 pana la 74.000 de absolventi pe an in SUA nu sunt suficient de multi ingineri care sa satisfaca necesitatile pe care le preconizam in industrie in general si in industria aeronautica in special', a declarat vice-presedintele de resurse umane de la Boeing, Rick Stephens.
'Trebuie sa ne batem pe piata internationala pentru a gasi cele mai bune talente', a declarat omologul sau de la Airbus si EADS, Thierry Baril. Acesta a dezvaluit ca atunci cand Boeing inchide o uzina, cum o va face anul acesta cu cea de la Wichita, Kansas, toata lumea se lupta sa ii atraga pe inginerii disponibilizati.
Daca Airbus si Boeing au unele dificultati in a gasi inginerii de care au nevoie, situatia este si mai ingrijoratoare in randul subcontractantilor. 'Inginerii sunt din ce in ce mai atrasi de marile nume si cred ca acolo vor gasi mai multe oportunitati de dezvoltare', a declarat Thierry Voiriot, presedintele comitetului intreprinderilor mici si mijlocii din cadrul Gifas.
Pentru a remedia situatia, constructorii aeronautici colaboreaza cu scolile si universitatile pentru a contribui la elaborarea de programe care sa raspunda la nevoile viitoare ale industriei. In plus, Airbus si grupul brazilian Embraer, al treilea constructor aeronautic mondial, au propriile lor scoli. 'Avem un program care se bucura de succes prin care atragem tineri care nu au posibilitatea de a merge la universitate, ii formam si apoi ii lansam pe piata', a declarat presedintele Embraer Aviation Europe, Luiz Fuchs.
Constructorii aeroanautici incearca de asemenea sa promoveze imaginea inginerului. De exemplu, directorul Eurocopter, Lutz Bertling, tine conferinte in universitati pentru a-i atrage pe studenti.
In sfarsit, gigantii Airbus si Boeing recruteaza ingineri si de pe pietele internationale. Din cele 4.000 de persoane care vor fi angajate in acest an la Airbus, 90% vor fi anagajati in Europa iar restul in India, SUA, China, Brazilia si India.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani