Romania are 1,2 milioane de utilizatori de internet ?!
Data publicarii: 11-10-2006"La sfarsitul anului trecut, cu o rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet broadband de 3,46%, puteam afirma ca Romania are cea mai mare rata de penetrare a accesului la Internet in banda larga din Europa de Sud-Est, mult peste media regiunii, care se situa in jurul a 1,6%. Sase luni mai tarziu, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet in banda larga in Romania a ajuns la 5,5%. Ritmul de crestere al acesteia este in continuare printre cele mai mari din Europa", a sustinut Georgescu.
Aceasta explozie de oferte de pe piata de servicii de acces la Internet este explicata si de numarul tot mai mare de furnizori de Internet, peste 1100 la jumatatea acestui an, cu 17% mai multi decat la sfarsitul anului 2005.Aceeasi tendinta ascendenta se inregistreaza si pe piata de telefonie fixa unde numarul de linii de acces, atat prin intermediul retelelor proprii, cat si prin retelele altor persoane a ajuns, la 30 iunie 2006, la peste 4,42 milioane fata de 4,391 milioane la sfarsitul anului trecut. Rata de penetrare pe acest segment a crescut de la 20,3%, la sfarsitul anului trecut, la aproximativ 20,5%, la jumatatea anului 2006. Conform previziunilor, piata de telefonie mobila si-a mentinut ritmul de crestere, numarul de utilizatori ai acestor servicii fiind la jumatatea acestui an de aproximativ 14,9 milioane fata de 13 milioane la 31 decembrie 2005 si 10,2 milioane la sfarsitul anului 2004. In consecinta si rata de penetrare a telefoniei mobile la nivel de populatie a crescut cu aproximativ 7 puncte procentuale, ajungand la 68,8% la jumatatea anului in curs.
Presedintele ANRC a subliniat totdata ca, la 30 iunie 2006, rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet la nivel de populatie era in jur de 11%, una dintre solutiile pentru cresterea numarului de persoane care pot sa beneficieze de acces la Internet putand fi dezvoltarea retelelor metropolitane. Din totalul abonatilor la servicii de retransmisie programe audiovizuale, ponderea principala o au in continuare abonatii serviciilor clasice prin intermediul retelelor de cablu - 91%, restul fiind abonati ai tipurilor noi de servicii (alternative) precum televiziune prin retele satelit DTH sau televiziune prin internet IPTV.
Numarul abonatilor la servicii de retransmisie programe audiovizuale la 30 iunie 2006 era de aproximativ 4 milioane, iar rata de penetrare la nivel de gospodarii, la aceeasi data, era de 55%.
NewsInUltimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani