De ce nu ajung fermierii cu marfa in supermarket
Data publicarii: 08-03-2012 | Afaceri
Agricultorii vor de obicei plata pe loc pentru marfa si nu sunt obisnuiti cu anumite conditii impuse pentru livrarea legumelor si fructelor.
"Nu am atata suprafata de solarii ca sa pot face fata la cate cereri exista din partea marilor lanturi de magazine. De aproape trei ani livrez exclusiv la supermarket-uri, nu mai vand la piata", spune Mircea Croitoru, legumicultor din comuna Matca (judetul Galati) si vicepresedintele Asociatiei Nationale a Producatorilor Agricoli din Romania. Anul trecut s-a obtinut o productie record de legume si cu toate acestea marfa de import ocupa aproape toate rafturile din magazine
Conditii de livrare standard
Desi pare de necrezut, marfa livrata de agricultori in marile magazine este achizitionata de multe ori la un pret mai mare decat ar putea fi obtinut intr-o piata obisnuita de produse agricole. De ce insa majoritatea fermierilor nu reuseste sa ajunga cu marfa in supermarket-uri?
"Principala problema este la fermieri care nu sunt bine organizati. De exemplu, legumicultorii trebuie sa inteleaga ca daca ai un contract trebuie sa-l respecti daca doresti sa prelungesti o colaborare. Magazinele mari au de obicei plata la 21 de zile, iar in unele cazuri la 14 zile. Legumicultorii nu accepta toti astfel de conditii de plata, vor banii pe loc.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman